Firma Vorwarts Pharma i Agencja medialna IQ Media, we współpracy z polską firmą Grupa Blix (Qpony), jako pierwsze na Ukrainie wdrożyły projekt śledzenia i gromadzenia danych o zachowaniach konsumentów offline w oparciu o technologię geofencing.
Ta znana już na świecie technologia jest klasycznie wykorzystywana do wysyłania powiadomień push o aktualnych rabatach i promocjach na urządzenie mobilne klientów znajdujących się w zadanym promieniu od punktu sprzedaży. Pozwala ona jednak również na śledzenie zachowań konsumentów od momentu przejrzenia ogłoszenia do fizycznej wizyty w punkcie sprzedaży w rzeczywistości wypełniając informacyjną „czarną dziurę” w łańcuchu „przekaz reklamowy - dokonanie zakupu”, który w praktyce międzynarodowej nazywany jest efektem ROPO (Research online, purchase offline) – mówi Yan Sadkovskyi, Country Manager Qpony
Eksperci IT ustawili tagi śledzące 246 aptek w największych miastach Ukrainy. Dzięki technologii geofencing po wyświetleniu reklamy byliśmy w stanie upewnić się, że osoby mające kontakt z przekazem reklamowym odwiedziły jedną z odnotowanych przez nas aptek. Tak więc, gdy dana osoba znajduje się w promieniu punktu sprzedaży, system odczytuje wizytę osoby w trybie offline i możemy dowiedzieć się, ile osób odwiedzało apteki offline po obejrzeniu reklamy dokładnie co do minuty. Dzięki dokładności rozwiązań programowych i algorytmów pracy z danymi otrzymaliśmy portret i pewne cechy behawioralne konsumentów, byliśmy w stanie prześledzić skuteczność kampanii i konkretnych komunikatów.

Polska przygotowuje się do wprowadzenia systemu kaucyjnego, który jest odpowiedzią na dyrektywę UE. Kolejna wersja projektu ustawy wskazuje na to, że implementacja rozwiązania jest coraz bliżej.
Raport kampanii pokazał nie tylko nadmiar wyświetlania i kliknięć w mediach displayowych, ale także fakty dotyczące zachowań konsumentów. Prześledziliśmy ponad dwieście punktów sprzedaży, w których przez 4 tygodnie po obejrzeniu reklamy było 10 303 odwiedzin. Warto wziąć pod uwagę, że śledzono tylko 60% użytkowników. 72% z nich to rodzice, większość z nich to rodzice dzieci w wieku szkolnym, a ponad 53% osób odwiedziło aptekę 2 lub więcej razy w tym okresie. Najczęściej odwiedzany czas to 15–19 godzin w dni powszednie i 10–14 w weekendy. Najbardziej aktywne wizyty odbyły się w majowe dni przedświąteczne. Interesujące jest to, że w TOP 5 aptekach znalazły się nie tylko apteki z Kijowa, ale także z Charkowa i Lwowa.
Tak szczegółowa analityka oraz pobieranie próbek zachowań konsumentów w czasie rzeczywistym, może stać się podstawą do dalszych działań, w tym pobierania próbek w celu rozpoczęcia pracy z konkretnymi aptekami przez samego klienta.

Problemy z pozyskaniem surowców, rosnące koszty energii, utrzymująca się wysoka inflacja i spadek popytu – to obecnie trapi producentów mebli. Prognozowany jest też dalszy spadek wartości produkcji.
Yury Duma, Managing Director IQ Media – Różne rodzaje danych i badań są dzisiaj podstawą do opracowania strategii promocji marki/ produktu i osiągania wyników biznesowych. Każdy z nas, bez względu na to, czy jesteśmy sprzedawcą, menedżerem marki, czy właścicielem firmy, jest zainteresowany jak największą wiedzą na temat naszych klientów. Dlatego w IQ Media zwracamy szczególną uwagę na gromadzenie i analizę danych, co pozwala nam osiągnąć maksymalną efektywność reklamy. Cieszymy się, że jako jedni z pierwszych na Ukrainie oferujemy technologię gromadzenia danych offline dotyczących zachowań konsumenckich naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to uzupełnić luki informacyjne, przyczyniając się do większej skuteczności kampanii reklamowych i dobrobytu firm naszych klientów.
Autorstwo pomysłu i rozwój technologii należy do polskiej firmy Grupa Blix (Qpony). Technologia jest przeznaczona do stosowania w aplikacji Blix UA (Скидки и акции) i już z powodzeniem działa zarówno na rynku polskim, jak i ukraińskim. Na Ukrainie IQ Media staje się ambasadorem innowacji technologicznych.
Źródło: Vorwarts Pharma
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.