Firma Vorwarts Pharma i Agencja medialna IQ Media, we współpracy z polską firmą Grupa Blix (Qpony), jako pierwsze na Ukrainie wdrożyły projekt śledzenia i gromadzenia danych o zachowaniach konsumentów offline w oparciu o technologię geofencing.
Ta znana już na świecie technologia jest klasycznie wykorzystywana do wysyłania powiadomień push o aktualnych rabatach i promocjach na urządzenie mobilne klientów znajdujących się w zadanym promieniu od punktu sprzedaży. Pozwala ona jednak również na śledzenie zachowań konsumentów od momentu przejrzenia ogłoszenia do fizycznej wizyty w punkcie sprzedaży w rzeczywistości wypełniając informacyjną „czarną dziurę” w łańcuchu „przekaz reklamowy - dokonanie zakupu”, który w praktyce międzynarodowej nazywany jest efektem ROPO (Research online, purchase offline) – mówi Yan Sadkovskyi, Country Manager Qpony
Eksperci IT ustawili tagi śledzące 246 aptek w największych miastach Ukrainy. Dzięki technologii geofencing po wyświetleniu reklamy byliśmy w stanie upewnić się, że osoby mające kontakt z przekazem reklamowym odwiedziły jedną z odnotowanych przez nas aptek. Tak więc, gdy dana osoba znajduje się w promieniu punktu sprzedaży, system odczytuje wizytę osoby w trybie offline i możemy dowiedzieć się, ile osób odwiedzało apteki offline po obejrzeniu reklamy dokładnie co do minuty. Dzięki dokładności rozwiązań programowych i algorytmów pracy z danymi otrzymaliśmy portret i pewne cechy behawioralne konsumentów, byliśmy w stanie prześledzić skuteczność kampanii i konkretnych komunikatów.
Polacy mocno odpuścili sobie okradanie sklepów. Po wzrostach z 2023 r. praktycznie nie ma już śladu. Jednak znawcy tematu twierdzą, że dane dot. kradzieży w sklepach są mocno niedoszacowane. Branża mówi nawet o ponad 2 mln zdarzeń rocznie.
Raport kampanii pokazał nie tylko nadmiar wyświetlania i kliknięć w mediach displayowych, ale także fakty dotyczące zachowań konsumentów. Prześledziliśmy ponad dwieście punktów sprzedaży, w których przez 4 tygodnie po obejrzeniu reklamy było 10 303 odwiedzin. Warto wziąć pod uwagę, że śledzono tylko 60% użytkowników. 72% z nich to rodzice, większość z nich to rodzice dzieci w wieku szkolnym, a ponad 53% osób odwiedziło aptekę 2 lub więcej razy w tym okresie. Najczęściej odwiedzany czas to 15–19 godzin w dni powszednie i 10–14 w weekendy. Najbardziej aktywne wizyty odbyły się w majowe dni przedświąteczne. Interesujące jest to, że w TOP 5 aptekach znalazły się nie tylko apteki z Kijowa, ale także z Charkowa i Lwowa.
Tak szczegółowa analityka oraz pobieranie próbek zachowań konsumentów w czasie rzeczywistym, może stać się podstawą do dalszych działań, w tym pobierania próbek w celu rozpoczęcia pracy z konkretnymi aptekami przez samego klienta.
W 2024 roku zainicjowano w Sądzie Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) 11,1 tys. postępowań mediacyjnych, które dotyczyły tzw. frankowiczów. To o 48,7% mniej niż w 2023 roku, kiedy takich przypadków odnotowano 21,7 tys.
Yury Duma, Managing Director IQ Media – Różne rodzaje danych i badań są dzisiaj podstawą do opracowania strategii promocji marki/ produktu i osiągania wyników biznesowych. Każdy z nas, bez względu na to, czy jesteśmy sprzedawcą, menedżerem marki, czy właścicielem firmy, jest zainteresowany jak największą wiedzą na temat naszych klientów. Dlatego w IQ Media zwracamy szczególną uwagę na gromadzenie i analizę danych, co pozwala nam osiągnąć maksymalną efektywność reklamy. Cieszymy się, że jako jedni z pierwszych na Ukrainie oferujemy technologię gromadzenia danych offline dotyczących zachowań konsumenckich naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to uzupełnić luki informacyjne, przyczyniając się do większej skuteczności kampanii reklamowych i dobrobytu firm naszych klientów.
Autorstwo pomysłu i rozwój technologii należy do polskiej firmy Grupa Blix (Qpony). Technologia jest przeznaczona do stosowania w aplikacji Blix UA (Скидки и акции) i już z powodzeniem działa zarówno na rynku polskim, jak i ukraińskim. Na Ukrainie IQ Media staje się ambasadorem innowacji technologicznych.
Źródło: Vorwarts Pharma
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.