×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera
Poniższy materiał jest nadesłaną informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

Vorwarts Pharma i IQ Media uruchomiły narzędzie do śledzenia zachowań klientów offline na Ukrainie

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Vorwarts Pharma i IQ Media uruchomiły narzędzie do śledzenia zachowań klientów offline na Ukrainie (Fot. serwis agencyjny MondayNews)

Firma Vorwarts Pharma i Agencja medialna IQ Media, we współpracy z polską firmą Grupa Blix (Qpony), jako pierwsze na Ukrainie wdrożyły projekt śledzenia i gromadzenia danych o zachowaniach konsumentów offline w oparciu o technologię geofencing.

Ta znana już na świecie technologia jest klasycznie wykorzystywana do wysyłania powiadomień push o aktualnych rabatach i promocjach na urządzenie mobilne klientów znajdujących się w zadanym promieniu od punktu sprzedaży. Pozwala ona jednak również na śledzenie zachowań konsumentów od momentu przejrzenia ogłoszenia do fizycznej wizyty w punkcie sprzedaży w rzeczywistości wypełniając informacyjną „czarną dziurę” w łańcuchu „przekaz reklamowy - dokonanie zakupu”, który w praktyce międzynarodowej nazywany jest efektem ROPO (Research online, purchase offline) – mówi Yan Sadkovskyi, Country Manager Qpony

Eksperci IT ustawili tagi śledzące 246 aptek w największych miastach Ukrainy. Dzięki technologii geofencing po wyświetleniu reklamy byliśmy w stanie upewnić się, że osoby mające kontakt z przekazem reklamowym odwiedziły jedną z odnotowanych przez nas aptek. Tak więc, gdy dana osoba znajduje się w promieniu punktu sprzedaży, system odczytuje wizytę osoby w trybie offline i możemy dowiedzieć się, ile osób odwiedzało apteki offline po obejrzeniu reklamy dokładnie co do minuty. Dzięki dokładności rozwiązań programowych i algorytmów pracy z danymi otrzymaliśmy portret i pewne cechy behawioralne konsumentów, byliśmy w stanie prześledzić skuteczność kampanii i konkretnych komunikatów.

W czasie wakacji sklepy mogą przerzucić na swoich klientów całość odmrożonego w kwietniu VAT-u [ANALIZA]

Eksperci komentujący bieżące dane ze sklepów są zgodni, że w kolejnych miesiącach będzie coraz drożej. Do tego twierdzą, że nic też na rynku nie wskazuje na to, aby trend miał się odwrócić. Przewidują również, że retailerzy jeszcze w te wakacje zaczną przerzucać odmrożony w kwietniu VAT na swoich konsumentów.

Raport kampanii pokazał nie tylko nadmiar wyświetlania i kliknięć w mediach displayowych, ale także fakty dotyczące zachowań konsumentów. Prześledziliśmy ponad dwieście punktów sprzedaży, w których przez 4 tygodnie po obejrzeniu reklamy było 10 303 odwiedzin. Warto wziąć pod uwagę, że śledzono tylko 60% użytkowników. 72% z nich to rodzice, większość z nich to rodzice dzieci w wieku szkolnym, a ponad 53% osób odwiedziło aptekę 2 lub więcej razy w tym okresie. Najczęściej odwiedzany czas to 15–19 godzin w dni powszednie i 10–14 w weekendy. Najbardziej aktywne wizyty odbyły się w majowe dni przedświąteczne. Interesujące jest to, że w TOP 5 aptekach znalazły się nie tylko apteki z Kijowa, ale także z Charkowa i Lwowa.

Tak szczegółowa analityka oraz pobieranie próbek zachowań konsumentów w czasie rzeczywistym, może stać się podstawą do dalszych działań, w tym pobierania próbek w celu rozpoczęcia pracy z konkretnymi aptekami przez samego klienta.

Polacy coraz mniej kradną w sklepach. Policja mówi nawet o blisko 30-procentowym spadku przestępstw rok do roku

Z najnowszych danych Komendy Głównej Policji wynika, że w I półroczu br. stwierdzono 17,1 tys. przestępstw kradzieży w sklepach, czyli o 28,5% mniej niż przed rokiem. Do tego o 12,4% rok do roku spadła liczba wykroczeń w tej kwestii.

Yury Duma, Managing Director IQ Media – Różne rodzaje danych i badań są dzisiaj podstawą do opracowania strategii promocji marki/ produktu i osiągania wyników biznesowych. Każdy z nas, bez względu na to, czy jesteśmy sprzedawcą, menedżerem marki, czy właścicielem firmy, jest zainteresowany jak największą wiedzą na temat naszych klientów. Dlatego w IQ Media zwracamy szczególną uwagę na gromadzenie i analizę danych, co pozwala nam osiągnąć maksymalną efektywność reklamy. Cieszymy się, że jako jedni z pierwszych na Ukrainie oferujemy technologię gromadzenia danych offline dotyczących zachowań konsumenckich naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że pozwoli nam to uzupełnić luki informacyjne, przyczyniając się do większej skuteczności kampanii reklamowych i dobrobytu firm naszych klientów.

Autorstwo pomysłu i rozwój technologii należy do polskiej firmy Grupa Blix (Qpony). Technologia jest przeznaczona do stosowania w aplikacji  Blix UA (Скидки и акции) i już z powodzeniem działa zarówno na rynku polskim, jak i ukraińskim. Na Ukrainie IQ Media staje się ambasadorem innowacji technologicznych.

Źródło: Vorwarts Pharma

Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry