Przełom sierpnia i września to czas licznych ofert promocyjnych na rozmaite produkty i usługi. Huawei CBG Polska sprawdził, jak wyglądają zakupy Polaków w tym okresie i jakie kwoty na nie przeznaczamy. Okazuje się, że z rabatów na koniec wakacji/początek roku szkolnego skorzysta ponad 2/3 z nas, z czego prawie połowa kupujących wyda w tym okresie do 500 zł, a kolejne 24% między 501 zł a 1000 zł. W koszyku zakupowym znajdą się przede wszystkim przybory szkolne, ubrania, książki i sprzęt elektroniczny. Ten ostatni zamierzamy kupić głównie dla siebie, dopiero w drugiej kolejności dla dzieci. I właśnie na elektronikę jesteśmy w stanie wydać więcej, często powyżej 1500 zł.
Respondenci zapytani o to, co ich zdaniem w okresie promocji związanych z powrotami do szkoły można kupić taniej, wybrali przede wszystkim przybory do szkoły (zeszyty, piórnik, plecak itp.) – połowa ankietowanych, oraz ubrania i książki – co trzeci ankietowany. Prawie 30% osób stwierdziło, że okazje na powrót do szkół to czas, by upolować w niższej cenie wycieczkę w biurze podróży. Natomiast 1/4 Polaków wskazała, że to atrakcyjny okres na okazyjny zakup sprzętu elektronicznego (smartfona, laptopa, tabletu, smartwatcha).
Ponad 2/3 Polaków skorzysta z promocji z okazji powrotów do szkoły. Co kupimy i za ile?
Z późnowakacyjnych wyprzedaży skorzysta 71% z nas, przede wszystkim na produkty, które najmocniej kojarzą się z promocjami w tym okresie. Są to przybory szkolne i ubrania (chce je kupić po 22% Polaków), a także książki (15%). Na kolejnych miejscach pojawiają się wycieczki w biurze podróży (9%), sprzęt sportowy (6%), kosmetyki i AGD (po 5%). Na takie produkty prawie połowa kupujących (44%) jest skłonna przeznaczyć kwoty do 500 zł (w tym 1/3 z tych osób do 200 zł). Kolejne 24% może wydać od 501 zł do 1000 zł, a budżet w przedziale 1001-1500 zł ma przygotowane 9%. Kwotą powyżej 1500 zł na wydatki w tym okresie dysponuje 16% łowców okazji.
Oszuści mają nowy sposób na Polaków. Przestępcy podają się za kancelarie prawne specjalizujące się w obsłudze kredytobiorców. Twierdzą, że oszczędności rozmówcy są zagrożone, ale dzięki zastosowaniu się do ich rekomendacji można środki uratować. Szczególnie narażeni są frankowicze.
Okazyjne oferty często skłaniają nas do zakupu na raty czy zapożyczenia się – z takiej opcji skorzysta 21% kupujących, z czego połowa preferuje system ratalny. Jednak przeważająca większość, bo 79%, sfinansuje całość wydatków z własnej kieszeni.
Wyprzedaże elektroniki jedynie pod koniec roku?
Zupełnie osobną kategorią produktów jest sprzęt elektroniczny. Na przełomie sierpnia i września planuje go kupić tylko 9% Polaków, ale to właśnie na elektronikę przeznaczymy zdecydowanie więcej niż na pozostałe produkty. Aż 37% osób spośród chcących skorzystać z promocji na np. smartfon, słuchawki czy smartwatch, wyda powyżej 1500 zł, a kolejne 18% od 1001 do 1500 zł. Również 18% polujących na tańszą elektronikę szuka produktów w przedziale cenowym 501-1000 zł, a 21% chce się zmieścić w kwocie do 500 zł – wynika z badania Huawei CBG Polska.
– W Polsce okres powrotu do szkoły nie jest jeszcze powszechnie kojarzony z promocjami na sprzęt elektroniczny. Zaledwie 13% Polaków wskazuje ten czas jako opłacalny moment na zakup urządzeń z tej kategorii. Przez niską świadomość łatwo jest przegapić naprawdę atrakcyjne okazje, np. na laptopy czy tablety. Jednak z drugiej strony brak szalonego popytu sprawia, że to właśnie teraz, w przeciwieństwie do np. Black Friday, można spokojnie się zastanowić i podjąć decyzję bez presji i stresu, że się nie zdąży. Dlatego warto przyjrzeć się ofertom producentów elektroniki, którzy często w tym okresie dodają też wartościowe gratisy i upolować coś na wyprzedażach, takich jak „Produkty z klasą” – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.
Na koniec I półrocza br. średnie zadłużenie wśród aktywnych płatników wyniosło 31,4 tys. zł. To o 18,5% więcej niż rok wcześniej. Rekordzista ma aż 818,8 mln zł niezapłaconych składek. Eksperci zwracają uwagę na słabą egzekucję zadłużenia, a także na wysokość składek. Mówią też, że sytuacja może się pogarszać.
Najwyższą rozpoznawalność, jeśli chodzi o promocje na zakup elektroniki, ma Black Friday. Stwierdziła tak blisko połowa Polaków (47%)! Na kolejnym miejscach uplasowały się promocje w podobnym okresie – grudniowe i listopadowe: czas między świętami a Nowym Rokiem (26%), następujący po Czarnym Piątku Cyber Monday (22%) oraz okres przed świętami Bożego Narodzenia (21%). Natomiast 20% z nas czeka na noworoczne wyprzedaże. Dopiero na 6. miejscu pod kątem rozpoznawalności znalazły promocje sierpniowo/wrześniowe związane z powrotem do szkół (13%).
Elektronikę na nowy rok szkolny kupujemy dla… siebie?
W tej kategorii konsumenci będę polować przede wszystkim na smartfony, co wskazało 66% łowców elektronicznych okazji, przy czym dla dziecka nabędzie go tylko 1/4 z nich. Słuchawki są celem 62% kupujących elektronikę (z czego 1/3 chce nabyć dla pociechy), a smartwatch dla 53% (z czego 1/4 szuka dla dziecka). W przypadku zakupu dla dzieci dominują inne produkty elektroniczne, bardziej związane z potrzebami szkolnymi – przede wszystkim laptop (38% spośród chcących go kupić, zrobi to dla pociechy) oraz tablet (42%).
Sprzęt Huawei w niższych cenach
Z okazji nadchodzącego roku szkolnego firma Huawei przygotowała szereg atrakcyjnych ofert na swoje urządzenia. Do 17 września na klientów huawei.pl czekają promocje m.in. na: laptopy, tablety czy smartfony. Natomiast u wybranych partnerów handlowych producenta zniżka na 16-calowy laptop HUAWEI MateBook D16 2022 obowiązuje do 10 września br., a oferta na smartwatche HUAWEI WATCH 4 Pro została przedłużona do 3 września br. Oferty obowiązują do wyczerpania zapasów i mogą się różnić w zależności od kanału sprzedaży. Szczegóły dotyczące promocji, w szczególności najniższej ceny z 30 dni poprzedzających rozpoczęcie promocji, dostępne są u sprzedawców.
Źródło: Huawei CBG Polska
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.