×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera
Poniższy materiał jest nadesłaną informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

INFORMACJA PRASOWA: Rola spółki TakeTask przy uruchomieniu aplikacji „Kwarantanna domowa”

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Spółka TakeTask przygotowała dla Ministerstwa Cyfryzacji aplikację „Kwarantanna domowa” (Fot. materiały prasowe)

TakeTask przygotowała dla Ministerstwa Cyfryzacji aplikację „Kwarantanna domowa”. Szybkie wdrożenie systemu, a także sprawne dostosowanie się do obecnie panujących warunków to odpowiedź na potrzebę społeczną i przede wszystkim sytuację kryzysową, w jakiej znaleźli się Polacy. Rozwiązaniem TakeTask zainteresowane są także inne kraje.

– Poza Polską naszym rozwiązaniem zainteresowane są także władze innych krajów, z którymi prowadzimy aktualnie rozmowy. Jesteśmy dumni z tego, że jako polska firma, wspierana przez rodzime fundusze inwestycyjne, stworzyliśmy aplikację, która może wspomagać służby i społeczeństwo w tym trudnym czasie. To efekt wieloletniego doświadczenia i wzmożonej pracy całego zespołu. Warto też zauważyć, że po dwóch tygodniach funkcjonowania mamy już ponad 200 tysięcy użytkowników w systemie, z czego cześć zakończyła już kwarantannę, co wyraźnie świadczy o tym, że nasze rozwiązanie jest bardzo potrzebne w obecnej sytuacji – mówi Sebastian Starzyński, założyciel firmy i prezes TakeTask S.A.

TakeTask to polska firma technologiczna tworząca oprogramowanie dla przedsiębiorstw i instytucji, które służy m.in. do przydzielania, wykonywania i weryfikacji zadań na dużą skalę w wielu lokalizacjach jednocześnie. Zadania mogą być różne i dotyczyć np. sprawdzania czystości obiektu, weryfikacji temperatury żywności i sposobu ekspozycji produktów w sklepie, a także zgłaszania awarii sprzętu. Do tej pory spółka zrealizowała wiele milionów zadań dla kilkunastu klientów. Wśród jej akcjonariuszy są osoby fizyczne i fundusze takie jak EEC Magenta i Simpact.

W 2023 roku kwota wstrzymanych zasiłków chorobowych poszła w górę o ponad 33 proc. r/r

Jak wynika z danych ZUS-u, w ub.r. przeprowadzono o ponad 7% więcej kontroli osób posiadających zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy niż w 2022 r. Z kolei o przeszło 21% wzrosła rdr. liczba wydanych zaświadczeń o skróceniu zasiłku chorobowego.

– Udział TakeTask w tworzeniu aplikacji Kwarantanna domowa to wsparcie idei społecznej odpowiedzialności biznesu. W obliczu kryzysu humanitarnego jakim jest COVID19 firma bardzo szybko była w stanie wykorzystać swoją wiedzę i technologię, by wspierać ważne cele. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne dla życia i zdrowia jest pozostanie w domu w okresie kwarantanny. Mimo to jednak ciągle słyszymy o tych, którzy nie stosują się do zaleceń. Dlatego TakeTask dostarczył rozwiązanie, które w znacznym stopniu przyczynia się do „spłaszczenia krzywej”, czyli powstrzymania tempa rozpowszechniania się wirusa – mówi prof. dr hab. Bolesław Rok, ekspert etyki biznesu z Akademii Leona Koźmińskiego i przewodniczący rady nadzorczej TakeTask S.A.

Ministerstwo Cyfryzacji wybrało TakeTask przede wszystkim dlatego, że zaproponowane rozwiązanie jest stabilne, gotowe do szybkiego uruchomienia i posiada pełen zakres oczekiwanych funkcjonalności. Pozwoliło to na wdrożenie nowej aplikacji w zaledwie 48 godzin. Dodatkowym atutem była wysoka dbałość o bezpieczeństwo danych. Aplikacja działa na niezależnym serwerze Microsoft Azure z wszelkimi niezbędnymi zabezpieczeniami. Jego właścicielem jest Ministerstwo Cyfryzacji.

[ANALIZA] Kolejny miesiąc z rzędu spada dynamika wzrostu cen w sklepach. Jednak trend może się odwrócić

Dynamika wzrostu cen nadal spada. Obecnie w sklepach jest już tylko o ponad 2% drożej niż rok temu. W czołówce najszybciej drożejących kategorii są dodatki spożywcze, chemia gospodarcza, słodycze i desery, a także środki higieny osobistej.

Cała infrastruktura techniczna została dostosowana do potrzeb Ministerstwa Cyfryzacji i zintegrowana z innymi systemami w bardzo krótkim czasie. Informatycy TakeTask wspierani ekspertami z NASK na bieżąco obsługują aplikację i minimalizują błędy.

– Z pomocą naszej technologii udało się dość sprawnie wdrożyć system, który wspiera służby państwowe w zakresie zarządzania i kontroli osób poddawanych obowiązkowej kwarantannie domowej. Jednocześnie jest to istotnym ułatwieniem dla obywateli. Uruchomienie systemu o tak wysokiej funkcjonalności i skalowalności byłoby niemożliwe od podstaw w ciągu kilku dni – zaznacza Marek Mróz, współzałożyciel i CTO TakeTask S.A.

Źródło: TakeTask S.A.

Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry