×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera
Poniższy materiał jest nadesłaną informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

PIH/CMR Panel: Sprzedaż w sklepach małoformatowych w lipcu 2023 r. była rdr. wyższa o blisko 6 proc.

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 6% wyższa niż przed rokiem / Fot. Canva / Zdjęcie ilustracyjne

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel, w lipcu 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o prawie 6% wyższa niż przed rokiem, chociaż liczba transakcji spadła o 4%.

W lipcu 2023 r. łączna liczba transakcji w sklepach małoformatowych była o ponad 4% niższa niż rok wcześniej, do czego przyczynił się głównie spadek liczby takich sklepów. Obroty placówek tego formatu zwiększyły się w omawianym okresie o niespełna 6% – za wynik ten odpowiadają jednak głównie wyższe ceny, ponieważ łączna liczba sprzedanych produktów była prawie o 7% niższa niż w czerwcu 2023 r. W lipcu 2023 r. klienci sklepów małoformatowych robili mniejsze zakupy niż rok wcześniej (średnia liczba produktów na paragonie spadła o 3%), mimo to średnia wartość paragonu wzrosła o 10%, do 22,4 zł.

Średnie temperatury w lipcu 2023 r. były podobne jak rok wcześniej, mimo to liczba paragonów, na których pojawiły się lody impulsowe, była nieco niższa niż rok wcześniej, natomiast liczba transakcji z wodą utrzymała się na poziomie sprzed roku. Gorszy wynik odnotowało piwo – w lipcu 2023 r. klienci sklepów małego formatu kupili go aż o 9% mniej (w przeliczeniu na litry) niż przed rokiem, przy czym duże spadki odnotowały m.in. piwa mocne, relatywnie dobrze radziły sobie natomiast piwa bezalkoholowe. W porównaniu z lipcem 2022 r. duży spadek sprzedaży w ujęciu wolumenowym odnotowały też wódki – liczba paragonów z wódkami czystymi spadła aż o 15% (głównie za sprawą małych opakowań i produktów z najniższej półki cenowej), natomiast liczba paragonów z wódkami smakowymi zmniejszyła się o 7%.

Fast foody słabo wystartowały przed wakacjami. Na razie są na lekkim minusie [ANALIZA]

Fast foody zaczynają sezon letni na lekkim minusie. Jak informują eksperci, w tym roku walka o klienta skupi się głównie na promocjach i pogodzie. Znawcy rynku ostrzegają też, że tego typu lokale nie nadążają za sklepami convenience z usługami gastronomicznymi.

Kategorią, która w lipcu odnotowała największy spadek w ujęciu rok do roku, był jednak cukier – rok temu klienci w obawie przed wyższymi cenami robili duże zakupy tego produktu, co doprowadziło do chwilowych braków tego towaru na półkach. W efekcie w lipcu 2023 r. w sklepach małoformatowych sprzedało się aż o 56% mniej kilogramów cukru niż rok wcześniej.

W porównaniu z lipcem ubiegłego roku zacznie lepiej niż przed rokiem sprzedawały się m.in. gotowe drinki, batony funkcjonalne (energetyzujące, białkowe), napoje izotoniczne i funkcjonalne (np. z dodatkiem witamin), a także kawa mrożona.

[DANE MC] Eksperci biją na alarm. Zdecydowana większość Polaków nie ma jeszcze zastrzeżonego numeru PESEL

Obecnie zastrzeżonych jest ponad 6,5 mln numerów PESEL. Jak podkreślają eksperci, to mniej niż ok. 20 proc. dorosłych Polaków. Znaczna część społeczeństwa nadal nie ma wystarczającej wiedzy o istocie oraz skutkach prawnych takiego działania.

Liczba transakcji, jak i łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych w lipcu 2023 r. była nieco wyższa niż w czerwcu br., a łączne obroty takich placówek wzrosły z miesiąca na miesiąc o 2,3%.

* Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Źródło: Polska Izba Handlu

Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry