Dane opublikowane przez europejską federację leasingową Leaseurope pokazują, że wartość nowych kontraktów leasingowych zawartych w Europie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019r. wyniosła 183,1 mld euro i była wyższa o 3,4 proc. r/r (w porównaniu z I połową 2018r.).
Warszawa, 19.11.2019: Federacja Leaseurope, na podstawie danych zebranych od krajowych stowarzyszeń leasingowych podała, że europejski sektor leasingowy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019r. odnotował wzrost rynku na poziomie 3,4% r/r[1], jednak był on wolniejszy od dynamiki osiągniętej na koniec 2018r. (7,7% r/r).

Z najnowszej analizy wynika, że w sierpniu zakupy zdrożały średnio o 12,4% rdr. Największy wzrost cen odnotowała chemia gospodarcza. Na podium znalazły się też dodatki spożywcze oraz warzywa.
Największe znaczenie dla europejskiego rynku leasingu ma finansowanie dóbr ruchomych, a wśród nich pojazdów. W pierwszej połowie tego roku wartość nowych kontraktów leasingowych dotyczących pojazdów wzrosła o 4,3% r/r. Równie dobre dynamiki europejscy leasingodawcy odnotowali w zakresie finansowania pozostałych ruchomości. W tej części rynku wartość nowych umów była wyższa o 3,1% niż przed rokiem. Znacznie wyższą, bo 21,5% dynamiką wzrostu wyróżniło się finansowanie nieruchomości.

Według NCBR, w I połowie br. było prawie 100 projektów badawczych realizowanych z Funduszy Europejskich, z dofinansowaniem na ponad 524 mln zł. Natomiast od początku 2019 r. było to 11,8 mld zł.
Odnosząc europejskie dane do polskiego rynku, łączna wartość nowych kontraktów, podpisanych przez polskie firmy leasingowe w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku osiągnęła poziom 9 mld euro (tj. 38,7 mld zł), przy nieznacznej ujemnej dynamice całego rynku (-0,6% r/r).
Źródło: Związek Polskiego Leasingu
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.