Miasta podbija urban gardening, czyli nowy trend, zakładający uprawianie roślin na balkonach, parapetach czy wspólnych terenach osiedlowych. Dane Kantar pokazują, że prawie co trzeci Polak uprawia owoce i warzywa do domowego użytku, z czego 15 proc. respondentów robi to w przydomowym ogrodzie[1]. Te, podobnie jak balkony, to także miejsce odpoczynku dla blisko co czwartego Polaka, który w te wakacje zostanie w domu.
Uprawa roślin to nie tylko sposób na pozyskanie smacznych i świeżych warzyw, ziół i owoców. To także rodzaj terapii. Horiterapia, bo tak nazywa się ten proces leczenia, zachodzi zarówno podczas wykonywania prac ogrodowych, jaki i samego przebywania w otoczeniu zieleni.
Ogromny renesans przeżywają ogródki działkowe, dzięki którym można cieszyć się własnym kawałkiem zieleni. Szczególnie w trakcie wakacji. Niemal co czwarty Polak (23,9 proc.) nie wybiera się na urlop poza domem to jego ulubione miejsce relaksu. Co ciekawe, najchętniej deklarują tak ankietowani z pokolenia Z – tę odpowiedź wskazało 30 proc. osób w wieku 18-24 lat.
W Netto już od kilku sezonów zauważamy rosnące zainteresowanie produktami ogrodowymi, dlatego nie zabrakło ich również w aktualnej ofercie. Będą one przydatne dla wszystkich, niezależnie od stopnia zaawansowania, którzy lubią prace balkonowe, na działce czy w przydomowym ogrodzie, by później cieszyć się ich efektami w gronie znajomych czy rodziny komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.
Od stycznia do sierpnia 2024 r. nałożono więcej grzywien za uchylanie się od obowiązku szczepień ochronnych niż w całym 2023 r. Jednak Państwowa Inspekcja Sanitarna chce zmniejszenia dolegliwości kar dla rodziców. Za to postuluje, żeby szerzej postawić na edukację społeczeństwa.
Nie każdy może kupić sobie działkę, dlatego niezwykle popularny stał się urban gardening, czyli własna hodowla stworzona na parapecie, balkonie lub w przydomowym ogródku, a nawet w części wspólnej miejskiego osiedla. Urban gardening to obecnie jeden z najmodniejszych trendów miejskich. Niezwykle popularny w innych miastach europejskich jak Amsterdam czy Wiedeń jak i w USA, Nowy Jork, gdzie na dachach wysokościowców powstają często miejskie ogrody.
W ogrodzie i na balkonie
Własne pomidory, rzodkiewka, sałata, ogórki, cukinia, ogrodowe kwiaty czy owoce borówki, truskawki oraz maliny są dziś w zasięgu ręki dla każdego. Jednocześnie dla coraz większej grupy konsumentów ważne jest, skąd dana roślina pochodzi i jak została wyhodowana.
Ważnym elementem staje się także możliwość wspólnego działania, czyli zakładanie społecznych ogródków na osiedlach. Tu razem się sieje, razem dba o rośliny i wspólnie z nich korzysta. To rozwiązanie, które dba o wspólną przestrzeń, ale także zacieśnia więzi społeczne.
Eksperci rynkowi prognozują, że przed świętami Bożego Narodzenia ceny detaliczne w sklepach będą stabilne. Jednak w dłuższej perspektywie geopolityka może to wyraźnie zmienić. Wiele będzie zależeć od relacji Europy z Donaldem Trumpem.
W tym i kolejnych tygodniach w sklepach Netto znajdziemy akcesoria ułatwiające hodowlę roślin na każdym etapie - od siewu i nawożenia, aż po odpoczynek na świeżym powietrzu. Netto oferuje siewniki, narzędzia ogrodowe oraz produkty do nawadniania upraw, takie jak zraszacze i węże ogrodowe, końcówki oraz pistolety.
Aby móc w pełni korzystać z uroków lata, w porze relaksu sprawdzą się leżaki ogrodowe, hamaki (można je rozwiesić nawet na balkonie!) czy krzesła brazylijskie. Przygotowując się do sezonu letniego, warto pamiętać o ochronie przed słońcem.
W Netto znajdziemy wiele propozycji, które odpowiadają na trend urban gardening, m.in. żagle przeciwsłoneczne do ochrony balkonów i tarasów, oraz namioty ogrodowe z moskitierą. Magiczny nastrój zapewnią lampy ogrodowe LED, a przed dokuczliwym towarzystwem os i komarów ochronią pułapki i lampy odstraszające. Absolutnym hitem są świecące w nocy kamienie fluorescencyjne. Te produkty ułatwią zmiany na balkonie, tarasie czy przydomowym trawniku.
Źródło: Netto Polska
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.