Miasta podbija urban gardening, czyli nowy trend, zakładający uprawianie roślin na balkonach, parapetach czy wspólnych terenach osiedlowych. Dane Kantar pokazują, że prawie co trzeci Polak uprawia owoce i warzywa do domowego użytku, z czego 15 proc. respondentów robi to w przydomowym ogrodzie[1]. Te, podobnie jak balkony, to także miejsce odpoczynku dla blisko co czwartego Polaka, który w te wakacje zostanie w domu.
Uprawa roślin to nie tylko sposób na pozyskanie smacznych i świeżych warzyw, ziół i owoców. To także rodzaj terapii. Horiterapia, bo tak nazywa się ten proces leczenia, zachodzi zarówno podczas wykonywania prac ogrodowych, jaki i samego przebywania w otoczeniu zieleni.
Ogromny renesans przeżywają ogródki działkowe, dzięki którym można cieszyć się własnym kawałkiem zieleni. Szczególnie w trakcie wakacji. Niemal co czwarty Polak (23,9 proc.) nie wybiera się na urlop poza domem to jego ulubione miejsce relaksu. Co ciekawe, najchętniej deklarują tak ankietowani z pokolenia Z – tę odpowiedź wskazało 30 proc. osób w wieku 18-24 lat.
W Netto już od kilku sezonów zauważamy rosnące zainteresowanie produktami ogrodowymi, dlatego nie zabrakło ich również w aktualnej ofercie. Będą one przydatne dla wszystkich, niezależnie od stopnia zaawansowania, którzy lubią prace balkonowe, na działce czy w przydomowym ogrodzie, by później cieszyć się ich efektami w gronie znajomych czy rodziny komentuje Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska.

Obcokrajowcy chętnie pobierają 500 plus. Za pierwsze I br. najwięcej świadczeń przekazano na rzecz Ukraińców. Na kolejnych miejscach znaleźli się obywatele Białorusi, Rosji, Wietnamu, Rumunii i Bułgarii.
Nie każdy może kupić sobie działkę, dlatego niezwykle popularny stał się urban gardening, czyli własna hodowla stworzona na parapecie, balkonie lub w przydomowym ogródku, a nawet w części wspólnej miejskiego osiedla. Urban gardening to obecnie jeden z najmodniejszych trendów miejskich. Niezwykle popularny w innych miastach europejskich jak Amsterdam czy Wiedeń jak i w USA, Nowy Jork, gdzie na dachach wysokościowców powstają często miejskie ogrody.
W ogrodzie i na balkonie
Własne pomidory, rzodkiewka, sałata, ogórki, cukinia, ogrodowe kwiaty czy owoce borówki, truskawki oraz maliny są dziś w zasięgu ręki dla każdego. Jednocześnie dla coraz większej grupy konsumentów ważne jest, skąd dana roślina pochodzi i jak została wyhodowana.
Ważnym elementem staje się także możliwość wspólnego działania, czyli zakładanie społecznych ogródków na osiedlach. Tu razem się sieje, razem dba o rośliny i wspólnie z nich korzysta. To rozwiązanie, które dba o wspólną przestrzeń, ale także zacieśnia więzi społeczne.

Polacy mają problem ze snem, bo martwią się o finanse. Już 49,9% to zgłasza. Widać też, że jest gorzej niż w czasie pandemii. Do tego eksperci wyliczają, że niewyspani rodacy generują spore koszty.
W tym i kolejnych tygodniach w sklepach Netto znajdziemy akcesoria ułatwiające hodowlę roślin na każdym etapie - od siewu i nawożenia, aż po odpoczynek na świeżym powietrzu. Netto oferuje siewniki, narzędzia ogrodowe oraz produkty do nawadniania upraw, takie jak zraszacze i węże ogrodowe, końcówki oraz pistolety.
Aby móc w pełni korzystać z uroków lata, w porze relaksu sprawdzą się leżaki ogrodowe, hamaki (można je rozwiesić nawet na balkonie!) czy krzesła brazylijskie. Przygotowując się do sezonu letniego, warto pamiętać o ochronie przed słońcem.
W Netto znajdziemy wiele propozycji, które odpowiadają na trend urban gardening, m.in. żagle przeciwsłoneczne do ochrony balkonów i tarasów, oraz namioty ogrodowe z moskitierą. Magiczny nastrój zapewnią lampy ogrodowe LED, a przed dokuczliwym towarzystwem os i komarów ochronią pułapki i lampy odstraszające. Absolutnym hitem są świecące w nocy kamienie fluorescencyjne. Te produkty ułatwią zmiany na balkonie, tarasie czy przydomowym trawniku.
Źródło: Netto Polska
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.