×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Podatki Polityka krajowa Polityka zagraniczna Praca i kariera
Poniższy materiał jest nadesłaną informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

Mobile Institute: Już 16 stycznia br. w Warszawie odbędzie się premiera raportu Green Generation

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Projekt został zainicjowany przez Mobile Institute, a dołączyło do niego ponad 40 marek i ekspertów z różnych branż (Fot. serwis agencyjny MondayNews)

Korzystając z tej wyjątkowej okazji, jaką jest początek Nowego Roku, pragniemy złożyć Państwu najserdeczniejsze życzenia spełnienia oraz wielu sukcesów zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Jednocześnie, początek 2020 roku i pożary w Australii przypomniały nam, że nie jesteśmy niestety w stanie zacząć wszystkiego od 1 stycznia z czystą kartą. Musimy odnieść się do tego, co wydarzyło się w poprzednim roku, czego dokonaliśmy, a czego zaniechaliśmy jako mieszkańcy globu i jakie spowodowaliśmy szkody dla środowiska. Chcemy, aby ten rok był lepszy! Pragniemy, aby stał się rokiem wspólnego działania na rzecz poprawy stanu środowiska i zmiany postaw w Polsce na bardziej ekologiczne. Bardzo ciężko byłoby to osiągnąć bez rzetelnych informacji i danych. Właśnie dlatego już na 16 stycznia br. zaplanowaliśmy premierę raportu Green Generation, na którą serdecznie zapraszamy.

Podczas wydarzenia zaprezentujemy wnioski z badania ponad 2000 internautów i 100 menedżerów oraz wyniki testów wiedzy polskich konsumentów o stanie środowiska i segregowaniu śmieci.

BADANIE: Polacy uwielbiają mięso. Średnio jedzą je nawet do sześciu razy w tygodniu. Głównie drób i wieprzowinę

Mięso wciąż stanowi ważną pozycję w menu Polaków. Prawie czterech na dziesięciu badanych sięga po nie zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu. Co trzecia osoba robi to nawet 4-6 razy w tym czasie.

Poza prezentacją wyników z Polski, z myślą o naszych gościach przygotowaliśmy panel dyskusyjny dotyczący regulacji prawnych w obszarze ekologii, który poprowadzi dr Katarzyna Barańska - radca prawny z PwC Legal, a udział w nim wezmą m.in.: Blanka Chmurzyńska-Brown - Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, Witold Chomiczewski - Partner w Kancelarii Lubasz i Wspólnicy, Pełnomocnik ds. legislacji w Izbie Gospodarki Elektronicznej oraz Bartosz Dziepak - Prezes Zarządu E.Pack Sp. z o.o.

Zaplanowaliśmy także debatę biznesową odnośnie działań proekologicznych podejmowanych obecnie przez marki. Debatę poprowadzi Marta Polakow - CEO Tailor Made PR, a do udziału w niej zaprosiliśmy m.in. Edytę Krysiuk-Kowalczyk - dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju w Żywiec Zdrój, Patrycję Sass-Staniszewską - Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, Darię Sulgustowską - Rzecznik Prasową i Kierownika ds. Komunikacji w CCC oraz Andrzeja Popławskiego - Head of InnogyGo.

Wielkanoc będzie skromniejsza niż rok temu. Więcej Polaków ograniczy wydatki na żywność

Co trzeci konsument wyda na świąteczne zakupy żywnościowe do 200 zł na osobę. Jedna na cztery wskazuje kwotę od 200 do 300 zł. Ponad 22% badanych chce dokonać redukcji wydatków rdr. o 10-15% lub 15-20%.

Dlaczego chcemy, aby był(a) Pan(i) obecny/a podczas wydarzenia?

Katastrofa ekologiczna to nie mit. Dzieje się tu i teraz. Pragniemy, aby nasza inicjatywa Green Generation przysłużyła się do popularyzacji tematu ekologii w Polsce i zmotywowała nas wszystkich do działania. A miejsca do poprawy jest sporo. Jedynie 31% Polaków interesuje się obecnie stanem środowiska, a 53% uważa, że klimat na świecie się nie ociepla. Obszar Polski za zagrożony ekologicznie uznaje tylko 44% badanych. Wiedza o stanie środowiska jest bardzo mała. Co więcej, młode pokolenie, w którym upatruje się orędowników tematyki ekologicznej, wydaje się być znacznie mniej zainteresowane tym zagadnieniem niż starsze pokolenia. Z drugiej strony, Polacy zauważają już nieekologiczne praktyki w e-commerce i generalnie handlu, a część jest gotowa dopłacić za konieczne eko-zmiany i eko-rozwiązania.

Green Generation to inicjatywa pro bono. Projekt został zainicjowany przez Mobile Institute, a dołączyło do niego ponad 40 marek i ekspertów z różnych branż, którzy podejmują działania na rzecz minimalizacji wpływu biznesu na środowisko i podzielili się swoim doświadczeniem. Mamy nadzieję, że nasza inicjatywa wesprze te działania, zainicjuje eko-dyskusję, a jeszcze lepiej eko-dialog i eko-współpracę.

To my jesteśmy pokoleniem Green i to jest nasz historyczny moment.

Zadziałajmy #wspólnienarzeczZiemi

Źródło: Mobile Institute

https://mobileinstitute.eu/green

Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry