7 i 8 czerwca spotkamy się na konferencji Dream Employer Summit, podsumowującej pierwszą edycję programu Dream Employer. W programie konferencji przewidziano prelekcje, case studies oraz debaty ekspertów i praktyków z branży HR i employer brandingu. Głównym tematem wydarzenia są zmiany jakie nastąpiły na rynku pracy, w rzeczywistości pracowników i pracodawców w wyniku pandemii oraz jak się wśród nich odnaleźć.
Nasz świat jest w trakcie zmiany. Półtora roku z pandemią przyniosło nam ogrom nowych wyzwań. Zgromadziliśmy już nowe doświadczenia, wyznaczamy sobie nowe cele i szukamy całkiem nowych szans. Nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądał nasz świat, kiedy już sobie poradzimy z pandemią, nie wiemy jeszcze, jak zmienią się modele biznesowe. Przeczuwamy, że zostanie z nami świat pracy hybrydowej, a wraz z nim nowy pracownik i nowy model przywództwa. Relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikiem budujemy na nowo.
Jak mówi jedna z prelegentek konferencji dr Maria Mycielska: – Ostatni rok udowodnił, ze kultura firmy ma i będzie miała coraz ważniejszą rolę i wpływ na efektywność firmy w świecie złożonym, zmiennym i nieprzewidywalnym. To właśnie kultura pozwala organizacjom z sukcesem reagować na zmiany w otoczeniu. Żadne systemy, wskaźniki, procesy nie zastąpią przedsiębiorczości pracowników, ich inicjatywy, zaangażowania, poczucia odpowiedzialności, wzajemnego wsparcia i współpracy. Powstaje pytanie jakie są uniwersalne cechy kultury organizacyjnej, które prowadzą do sukcesu? Jak sprawić, aby właśnie te cechy kultury rozwinąć w swojej firmie?
Doświadczenia wielu firm na świecie, ale także wielu firm w Polsce wskazują, że są pewne kluczowe czynniki sukcesu ewolucji kultury w stronę kultury wzmacniającej zwinność i zdolność do adaptacji firmy na rynku. Rola liderów jest jednym z nich. Jaka powinna być rola kluczowych liderów? Co robić, aby przekonać decydentów, że teraz jak nigdy dotąd, to właśnie ludzie są w centrum organizacji, a kultura oparta o wartości jest jedynym skutecznym sposobem koordynacji zachowań pracowników w coraz bardziej zmiennym świecie? Zanim zaczniemy zarządzać kulturą swojej firmy, warto uczyć się od tych firm, które już rozpoczęły tę drogę i poznać 10 czynników sukcesu budowania konstruktywnej kultury odpowiadającej na wyzwania przyszłości, ale także kultury, która przynosi pracownikom satysfakcję i samorealizację - dodaje dr Mycielska.
Jak przygotować się do nowego?
O tym właśnie będziemy rozmawiać podczas konferencji. Chcemy wymienić się doświadczeniami i podzielić wiedzą oraz najlepszymi praktykami. Szczególną uwagę poświęcimy tematom związanym z:
przywództwem i zmieniającą się rolą liderów oraz działów HR w organizacjach,
modelami zarządzania inkluzywnego i tzw. servant leadership,
budowaniem i zmianą kultury organizacyjnej oraz skutecznym jej wyrażaniem w działaniach EB
różnorodnością związaną z wiekiem i z rodzajem wykonywanej pracy,
holistycznym podejściem do dbania o dobrostan/wellbeing pracowników
talentami w organizacji – jak je pozyskiwać i jak o nie dbać.
W programie przewidziane zostały panele dyskusyjne z udziałem dyrektorów HR i prezesów firm:
Nowa rola HR w organizacjach;
Wyzwania biznesu. Jak tworzyć dobre miejsca pracy dla „niebieskich kołnierzyków”?;
Od stycznia do sierpnia 2024 r. nałożono więcej grzywien za uchylanie się od obowiązku szczepień ochronnych niż w całym 2023 r. Jednak Państwowa Inspekcja Sanitarna chce zmniejszenia dolegliwości kar dla rodziców. Za to postuluje, żeby szerzej postawić na edukację społeczeństwa.
Jak dbać o dobrostan pracowników - szanse i wyzwania.
Na scenie Dream Employer Summit wystąpi dr Maria Mycielska (ICAN Institute), która opowie o czynnikach sukcesu w zmianie kultury organizacyjnej i roli lidera w tym procesie, Paulina Maslich i Anna Rząca (DOTWAY) postarają się odpowiedzieć na pytanie kim jest lider 4.0 i jak się nim stać, Magdalena Kamińska (BIG CALL) zaprezentuje założenia nowego przywództwa Servant Leadership. W drugiej części dnia zaprezentuje się Izabela Bartnicka (Digital University) z prelekcją „Przywództwo w cyfrowym świecie”, Maja Gojtowska, która opowie o tym, dlaczego powinny obchodzić nas doświadczenia kandydatów, Karolina Karwowska odpowie na pytanie jak budować doświadczenia pracowników w nowej rzeczywistości, Anna Macnar (HRM Insitute) przedstawi wzajemny wpływ employer brandingu i kultury organizacyjnej, a Adrian Martinez (HR Embasssy) opowie jak komunikować wartości, żeby skutecznie budować employer branding.
W drugim dniu konferencji obejrzymy wystąpienia Sandry Bichl i Anny Zadrożnej (Career Angels) – „Nowe oczekiwania stare jak świat – perspektywa kandydata”, Jolanty Piątkowskiej (Growth Advisors) – „Transformacja rynku pracy”, Moniki Reszko (RemoteSchool.Net) – „Szefowie – dlaczego jednych się słucha, a innych ignoruje” oraz Macieja Hassy (Jobflow/Be About) – „Jak budować trwałe relacje z „niebieskimi kołnierzykami”. Po przerwie wystąpią Paulina Mazur (konsultantka HR i strateg EB), która przedstawi znaczenie budowania porozumienia między pracownikami w różnym wieku, Patrycja Załuska (RE: START KARIERY), która opowie o zespołach różnorodnych wiekowo i włączaniu dojrzałych pracowników w rynek pracy, Nadia Harris (Remote School) z prezentacją o remote HR oraz Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (Akademia Leona Koźmińskiego), która zaprezentuje systemowe podejście do dbania o dobrostan i zdrowie psychiczne pracowników.
Pierwszy dzień konferencji zakończymy Galą wręczenia nagród w konkursie Dream Employer. Konferencję poprowadzi Kuba Sito.
Uczestnicząc w Dream Employer Summit 2021:
poznasz organizacje, które skutecznie zmieniły swoją kulturę organizacyjną,
docenisz wpływ przejrzystego i autentycznego przywództwa na kulturę,
dowiesz się, jak zidentyfikować różnice i sprawić, by pracownicy współpracowali mimo to,
zbadasz sposoby skuteczniejszego konkurowania o talenty - niezależnie od różnic pokoleniowych,
sprawdzisz, jak transformacja cyfrowa wpływa na doświadczenia Twoich pracowników i kandydatów,
poznasz najlepsze modele zmiany kultury,
zrozumiesz kapitalny wpływ kultury organizacji na doświadczenie pracownika i klienta,
poznasz prawdziwe historie firm oraz najnowsze dane i badania,
otrzymasz mnóstwo praktycznych wskazówek, jak wdrażać najlepsze praktyki.
Ta konferencja została zorganizowana z myślą o dyrektorach i menedżerach odpowiedzialnych za:
zarządzanie i nadzór właścicielski,
HR,
rozwój przywództwa,
kulturę organizacyjną,
zarządzanie talentami,
rekrutację,
innowacje,
Diversity & Inclusion,
zaangażowanie pracowników,
wellness w miejscu pracy,
media społecznościowe,
komunikację.
Partnerzy programu Dream Employer: E. Wedel, Żabka, PKN ORLEN, Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, GfK, Made in PR, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Izba Gospodarki Elektronicznej
Partnerzy merytoryczni konferencji: Sodexo, Indeed, Digital University, Jobflow, Be About, Growth Advisors, DOTWAY, Career Angels, Remote School, Karolina Karwowska, Monika Reszko, Adrian Martinez, Re:Start Kariery,
Partnerzy wspierający konferencji: Goldenline, Diversity Hub, Mental Health Center, Mental Health Helpline, MT Biznes, BIBLIO
Patronat mediowy: ChilliZet
***
Dream Employer to konkurs dla pracodawców najlepiej rozumiejących zachodzące zmiany na szeroko rozumianym rynku pracy: wielopokoleniowość, rozproszenie zespołów, zmiany w modelach zarządzania zasobami ludzkimi, nowe oczekiwania pracowników.
Dream Employer to także całoroczny program dla wszystkich interesariuszy relacji pracownik-pracodawca. W ramach programu dzielimy się wiedzą. Publikujemy raporty, komentarze i artykuły ekspertów, organizujemy i wspieramy bezpłatne webinaria, nagrywamy podcasty, a także organizujemy spotkania networkingowe.
BRIEF - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu ii nowych technologii. Wydawca Brief.pl, od 10 lat organizator rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Brief traktuje o biznesie, nie z punktu widzenia Napoleona, ale z punktu widzenia żołnierza. Docieramy do polskich firm, do pracowników działów marketingu, sprzedaży, innowacji i działów personalnych, a także do domów mediowych oraz agencji reklamowych – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o rynku: o ludziach, trendach i ideach. Redakcja magazynu korzysta z bogatego doświadczenia wydawcy magazynów "Impact" oraz "Brief" – Grzegorza Kiszluka.
Więcej informacji na stronie konferencji oraz stronie programu Dream Employer.
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.