05 sierpień 2020
 
Zapomniałeś hasła?  Kliknij tutaj
Zespół MondayNews, 12 maja 2020 | 08:47
Masz ciekawego newsa? Napisz do wydawcy

Informacja prasowa od InteliWISE: Wideo wsparciem dla sklepów podczas pandemii COVID-19

Informacja prasowa od InteliWISE: Wideo wsparciem dla sklepów podczas pandemii COVID-19
Wideo wsparciem dla sklepów podczas pandemii COVID-19 (Fot. Materiały Prasowe InteliWISE)

W czasach ograniczonej mobilności i zdalnych zakupów rośnie popularność wideo wśród sklepów, nie tylko tych małych, ale także w wielkich sieciach. Sprzedawcy będąc na miejscu w sklepie łączą się przez wideopołączenie z klientem pozostającym w domu i prezentują produkt w wersji “live”. Narzędzie InteliWISE umożliwia obsługę takiego wideopołączenia w powiązaniu z live chat, Infolinią, czy Facebook Messenger’em.

Narzędzia Wideo dla sklepów zyskują popularność

Wymuszenie pracy zdalnej oraz ograniczona mobilność gwałtownie zmieniają nawyki klientów związane z zakupami on-line. To zmusza firmy do zmian w obsłudze klienta. Organizacje z ograniczonym potencjałem w tradycyjnych sklepach starają się zmieniać metody działania w obszarze marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Maksymalne skupienie na konsumencie oznacza śledzenie ich nawyków w czasie izolacji. Klienci przestawiają się na kontakt przez komunikatory oraz wideo. Akcja #zostańwdomu przyczyniła się do wzrostu zakupów w e-commerce, kosztem tych tradycyjnych. Dla przykładu sprzedaż artykułów elektronicznych zanotowała w marcu 66% wzrost względem stycznia tego roku (źródło: https://www.statista.com/). Dla wielu produktów o wysokim zaangażowaniu w procesie zakupu, Wideorozmowa jest naturalną alternatywą dla „wycieczki do sklepu”, zwłaszcza teraz – w okolicznościach spowodowanych pandemią COVID-19. Klienci, którzy do tej pory mogli odwiedzić sklepy stacjonarne i obejrzeć potencjalny przedmiot zakupu, aktualnie muszą polegać na opisach czy też zdjęciach produktów dostępnych w internecie. W tej sytuacji z pomocą przybywają video czaty, za pośrednictwem których konsultant jest w stanie przedstawić produkt w sposób obrazowy, zgodnie z uwagami klienta, co pozwala mu na uzyskanie informacji, jakie mógłby otrzymać w procesie sprzedaży stacjonarnej.

Wideo wsparciem dla sprzedawców i klientów

Dodanie wideo do tradycyjnych Contact Center jest zatem rozwiązaniem, które pozwala na obsługę zapytań w sposób holistyczny – uzupełnia dotychczasowy  Omnichannel. Klient zaczyna kontakt od natychmiastowo reagujących rozwiązań automatycznych – Chatbota czy Voicebota. Potem jest kierowany do specjalisty – sprzedawcy i na LiveChat czy infolinię. Po odpowiedziach na proste pytania, sprzedawca może zaprosić klienta na wideorozmowę, Narzędzia do wideorozmowy są najświeższą opcją InteliWISE w ramach obsługi Contact Center Omnichannel. Klient poszukujący wideoporady może teraz poprosić o uruchomienie wideo.

Korzyści dla e-sklepów

Sprzedawcy do wideopołączenia zaczynają także używać komunikatorów, takich jak Facebook Messenger czy WhatsApp. Jakie są zalety rozwiązania InteliWISE wobec darmowych komunikatorów umożliwiających wideo?

Pełna wiedza o kliencie 360: konsultant obsługuje wideopołączenie w powiązaniu z obsługą innymi kanałami (infolinia, czat), może też podejrzeć kartę klienta w CRM.

Bezpieczeństwo: rozwiązanie może być dostarczone w bezpiecznym cloud, ale także zainstalowane na serwery firmy, ze 100% kontrolą prywatności czy danych.

Raportowanie: w każdej chwili sklep może sprawdzić skuteczność działania wideoczatu w porównaniu z innymi kanałami (infolinia, czat, mail), porównać dynamikę wykorzystania przez klientów.

Widzę znaczy ufam

Wideorozmowa, z definicji oparta na kontakcie face-to-face jest nie tylko narzędziem do komunikacji, ale również może stanowić krok naprzód w zdobywaniu zaufania klientów. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż dialog zawierający elementy komunikacji niewerbalnej jest skuteczniejszy, a przede wszystkim bardziej sprawny, co niewątpliwie pozwala uznać wideorozmowę za skuteczne narzędzie komunikacyjne pozwalające budować pozytywne relacje między klientem a organizacją. W tym miejscu warto zaznaczyć, że 75% klientów oczekuje odpowiedzi na swoje zapytanie w ciągu 5 minut, natomiast rozwiązania problemu w czasie krótszym niż 10 minut (źrodło: McKinsey & Company). Dlatego też biorąc pod uwagę czas reakcji, szybkość obsłużenia zapytania oraz skuteczność, wideoczat stanowi jedno z najbardziej efektywnych narzędzi stosowanych w obsłudze klienta, zarówno z punktu widzenia konsultanta jak i samego zainteresowanego.

Źródło: InteliWISE

ZOBACZ TAKŻE

Używamy plików cookies by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.