MEDIA Central Group, największy europejski specjalista w zakresie marketingu sieci handlowych i marek, łączy siły z Flipp Group, wiodącym dostawcą na europejskim i północnoamerykańskim rynku cyfrowego merchandisingu. Partnerzy zamierzają razem stworzyć globalnego lidera w marketingu drive-to-store, odpowiadając na potrzeby klientów wrażliwych na ceny. Razem obejmują tysiące dużych sieci handlowych i marek z ponad 400 mln konsumentów. Wspólnie będą działać na aż 27 rynkach, tj. w Europie (w tym w Polsce), Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i Australii. Partnerzy podkreślają, że ich współpraca zapewni retailerom niezrównany dostęp do kupujących na całym świecie, wspierany przez najnowocześniejszą technologię. Jednocześnie ma ona otworzyć nowe możliwości reklamowe dla marek w sektorze mediów detalicznych. Do tego partnerzy dodają, że średnioterminowo i długookresowo ww. transakcja będzie miała istotne znaczenie dla rynku w Polsce.
W szybko zmieniającym się krajobrazie handlu detalicznego skuteczna komunikacja ofertowa ma kluczowe znaczenie dla dotarcia do klientów wrażliwych na ceny, którzy coraz częściej przeszukują wiele kanałów sprzedaży przed dokonaniem zakupu. Przełomowe połączenie sił MEDIA Central Group i Flipp Group tworzy nowego globalnego lidera w dziedzinie marketingu drive-to-store, wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom. Obejmie on swoją działalnością tysiące wiodących sieci handlowych i marek z ponad 400 milionami konsumentów na 27 rynkach, tj. w Europie (w tym w Polsce), Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i Australii.
– Jesteśmy numerem jeden w Europie w zakresie marketingu drive-to-store. Oferujemy, oparte na danych, rozwiązania 360° dla największych sieci handlowych i marek w Europie, Australii i Ameryce Łacińskiej. Obejmują one ofertę klasyczną z MEDIA Central, liderem na rynku komunikacji tradycyjnej, a także usługę cyfrową, łączącą ShopFully, największą europejską platformę drive to store, Grupę Offerista i spółkę Yagora. Te firmy zachowają swoje marki i będą nadal obsługiwać klientów na dotychczasowych rynkach – mówi Stefano Portu z MEDIA Central Group.
Z kolei Flipp Group, kanadyjska firma technologiczna i lider w dziedzinie cyfrowego merchandisingu, pomaga największym sieciom handlowym i markom w USA oraz w Kanadzie optymalizować ich ofertę cyfrową. Dzięki narzędziom do tworzenia i dystrybucji lokalnych reklam, dociera do milionów potencjalnych klientów, maksymalizując efektywność inwestycji marketingowych.
– Dzięki nowemu partnerstwu z Flipp Group, konsekwentnie podążamy teraz ścieżką globalizacji, aby oferować naszym klientom na całym świecie bardziej kompleksowe, dostosowane do ich potrzeb i innowacyjne rozwiązania. W MEDIA Central Group łączymy nasze mocne strony i wiedzę, aby wspierać sieci handlowe jako silny partner w coraz bardziej złożonej komunikacji ofert. Naszym celem jest współpraca. Chcemy sprostać wyzwaniom globalnych rynków, biorąc pod uwagę ich specyfikę, a także zaoferować naszym klientom maksymalną wartość dodaną – zapowiada Ingo Wienand, CEO MEDIA Central.
Trwają prace nad regulacjami, które pozwolą na szybsze rozpoznawanie spraw frankowych. Eksperci komentujący te doniesienia, przedstawiają wątpliwości w kwestii skuteczności wybranych pomysłów. Ale nie brakuje też opinii, że przygotowywane zmiany poprawią sytuację w sądach.
Partnerzy podkreślają, że ich współpraca zwiększy innowacyjność w marketingu drive-to-store i przyspieszy ekspansję platform technologicznych oraz międzynarodowego zasięgu. Zapewni klientom niezrównany dostęp do kupujących na całym świecie, wspierany przez najnowocześniejszą technologię w celu zwiększenia lokalnej sprzedaży. Jednocześnie otworzy nowe, ukierunkowane i wymierne możliwości reklamowe dla marek w rozwijającym się sektorze mediów detalicznych. Rynek oczekuje, że transakcja zostanie sfinalizowana do czwartego kwartału 2024 roku, pod warunkiem uzyskania zgód organów regulacyjnych i spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia.
– Po połączeniu MEDIA Central i ShopFully w zeszłym roku, teraz ta transakcja jest naturalnym, kolejnym krokiem w naszej strategii, tworząc globalnego lidera w marketingu drive-to-tore. Wykorzystanie unikalnej, opartej na sztucznej inteligencji, platformy marketingowej ShopFully i Grupy Offerista oraz wspólne inwestycje w produkty i technologie pozwolą zaoferować jeszcze większą wartość naszym klientom na całym świecie – komentuje Stefano Portu, CEO Digital MEDIA Central.
Natomiast Michael Silverman, CEO Flipp, zwraca uwagę na to, że kupujący oczekują płynnych, spersonalizowanych doświadczeń w całej swojej podróży zakupowej, obejmujących zarówno punkty styku w sklepie, jak i online. – Ta fuzja wyznacza ekscytujący nowy rozdział, umożliwiając nam wykorzystanie połączonej mocy Flipp i MEDIA Central do dostarczania najnowocześniejszych rozwiązań drive-to-store. Zapewni to konsumentom dostęp do kluczowych treści zakupowych, podczas gdy sieci handlowe i marki będą mogły wykorzystać swoje promocje do zwiększenia zaangażowania kupujących – przekonuje Silverman.
Wzrost cen codziennych zakupów przekroczył właśnie granicę 5 proc. rok do roku. Do tego widać, że już tylko jedna kategoria ze wszystkich obserwowanych nie zdrożała. I tym razem na podium drożyzny znalazły się warzywa, słodycze i desery, a także owoce.
Jak ocenia Robert Biegaj, Country Manager w Grupie Offerista, będącej częścią digitalową MEDIA Central, w perspektywie krótkoterminowej ta transakcja może nie wpłynie jakoś mocno na polski rynek. Jednak średnioterminowo i długookresowo będzie miała naprawdę istotne znaczenie. – Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla naszej firmy, ze względu na duży potencjał ludnościowy i zakupowy. Istotną kwestią są rosnące dochody tutejszych gospodarstw domowych. Liczy się też obecność wielu europejskich sieci handlowych i marek – wyjaśnia Biegaj.
Dodatkowo polski rynek jest na wczesnym etapie rozwoju i wciąż pozostaje stosunkowo ubogi w zaawansowane rozwiązania marketingu drive-to-store. – Widzimy w tym dużą szansę dla nas i chcemy się tu rozwijać w perspektywie średnioterminowej i długookresowej. Zamierzamy w najbliższym czasie zbudować duży biznes i zacząć konsolidować ten rynek. Mamy doświadczenia z ponad 30 rynków i wiemy, w jaki sposób to efektywnie zrobić – dodaje Robert Biegaj.
Grupa Offerista wiąże z polskim rynkiem duże plany. W perspektywie kilku najbliższych lat chce tu zbudować duży biznes, a obecne zmiany mogą w tym tylko pomóc. – Jak wiemy, marketing drive-to-store jest oparty na zaawansowanej technologii, która do najtańszych nie należy. Obecność w MEDIA Central Group połączonej z Flipp Group, pozwoli nam zaoferować potencjalnym partnerom rozwiązania komunikacyjne niedostępne dla lokalnych polskich graczy. W ciągu kilku lat spowoduje duże przetasowanie na rynku. Stanie się on zdecydowanie bardziej wymagający dla obecnych na nim podmiotów, które teraz jeszcze sprzedają rozwiązania reklamowe w najprostszych modelach – prognozuje Country Manager w Grupie Offerista.
Na bardziej rozwiniętych rynkach sieci handlowe i marki oczekują od tego typu firm dowodów, że prowadzone przez nie działania reklamowe dają wyraźny wzrost sprzedaży w placówkach sklepowych. Inaczej mówiąc, nie zadowalają się tylko wskaźnikami mediowymi. – Jesteśmy jedyną firmą w Polsce odpowiadającą na te wyzwania i dodatkowo możemy pochwalić się wdrożeniami takich pomiarów dla największych europejskich sieci handlowych, jak np. Edeka czy Pagro, a także marek, w tym m.in. Ferrero. Uważam, że komunikacja drive-to-store będzie w coraz większym stopniu wspomagana technologią i w tym obszarze konsolidacja rynku jest nieunikniona – podsumowuje Robert Biegaj z Grupy Offerista.
Źródło: MEDIA Central Group, Flipp Group, Grupa Offerista
Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.