×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera
Poniższy materiał jest nadesłaną informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

Ponad połowa użytkowników OLX woli kupować używane rzeczy, bez względu na kategorię i wartość

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Ponad połowa użytkowników OLX woli kupować używane rzeczy / Fot. Canva / Zdjęcie ilustracyjne

Agencja mediowa Mindshare wraz z marką OLX sprawdziły, jakie czynniki determinują popularność platformy zakupowej wyróżniającej się na tle innych pod względem oferty produktów z drugiej ręki. Serwis OLX gromadzi ponad 13,7 mln realnych użytkowników, z czego ponad połowa stara się wybierać produkty używane, a 15 proc. decyduje się na taki zakup, ponieważ cena nowej rzeczy jest zbyt wysoka. Wyniki wspólnego badania pokazują, które kategorie konsumenci najczęściej odwiedzają, jakie aspekty biorą pod uwagę przy wyborze i czego oczekują od sprzedających.

Re-commerce, czyli sprzedaż używanych przedmiotów nowym właścicielom, z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Szacuje się, że do 2025 roku wartość europejskiego rynku wyniesie 120 miliardów euro (czyli blisko dwukrotnie więcej w stosunku do 75 mld euro w roku 2021). Polacy również otwierają się na handel wtórny – już 61 proc. z nich deklaruje, że kupuje produkty z drugiej ręki, a ponad połowa (53 proc.) robi to częściej niż rok temu.

Fiskus robi coraz mniej kontroli podatkowych. Spadek rok do roku jest aż 29-procentowy [DANE MF]

Według danych pochodzących z resortu finansów, w ub.r. wszczęto ponad 12 tys. kontroli podatkowych, czyli o prawie 29% mniej niż rok wcześniej. Blisko 98 proc. z nich kończy stwierdzeniem nieprawidłowości. Patrząc na zestawienia dotyczące 2023 roku, widzimy, że uszczuplenia wyniosły prawie 2 mld zł.

Dla 20 proc. kupujących cena i możliwość zaoszczędzenia to czynniki determinujące wybór zakupów przez platformy re-commerce. Istotna jest również możliwość nabycia unikalnych produktów, również takich, których już się nie produkuje (16 proc.). Dodatkowymi czynnikami wpływającymi na wzrost zainteresowania rzeczami używanymi są aspekty ekologiczne i troska o środowisko naturalne (13 proc.), a także szeroki wachlarz dostępnych produktów (10 proc.).

Konsumenci najczęściej rozważają zakup w kategorii motoryzacja (używanych pojazdów szuka 17 proc. użytkowników). Nieco rzadziej użytkownicy przeglądają oferty akcesoriów do domu i ogrodu (14 proc.), odzieży (13 proc.), elektroniki (12 proc.) czy sprzętu sportowego (7 proc.). Zanim zakup zostanie sfinalizowany, 14 proc. użytkowników porównuje ceny na tle innych ofert podobnych produktów (11 proc. szuka również możliwości negocjacji kwoty), a także przegląda opinie i komentarze innych osób (12 proc.). Kwestią, na którą kupujący najczęściej zwracają uwagę w kontekście zamówienia jest zgodność produktu z opisem i zdjęciem (27 proc.).

Z korzyścią dla marek

Rynek wtórny zdobywa coraz większe znaczenie zarówno wśród konsumentów, jak również marek. Amazon czy Apple to tylko nieliczne przykłady globalnych korporacji, które wcieliły do swoich strategii politykę cyrkularną. Również w Polsce wiele firm uwzględnia ten aspekt w swoich modelach biznesowych. Sprzedaż na rynku wtórnym może przełożyć się nie tylko na poprawę wizerunku, czy zwiększenie lojalności klientów, ale także na dotarcie do nowych konsumentów i powiększenie grupy docelowych odbiorców.

Źródło: Mindshare Polska

Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry