×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

Polacy po mięso w promocji najczęściej chodzą do dyskontów. Głównie po wołowinę i drób

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Blisko połowa konsumentów korzysta z materiałów wydawanych przez sieci handlowe, żeby mniej płacić za mięso (Fot. serwis agencyjny MondayNews)

Niemal połowa konsumentów korzysta z materiałów wydawanych przez sieci handlowe, żeby mniej płacić za wyroby mięsne. Z kolei 38% klientów nie dokonuje zakupów w ten sposób. Najczęściej gazetki promocyjne przydają się w dyskontach (81%) i w hipermarketach (57%), a zdecydowanie najrzadziej – w sklepach convenience (17%). Wśród nabywców największym zainteresowaniem w promocji cieszy się wołowina (35%), a następnie drób (34%) i wieprzowina (29%). Jednak preferencje zakupowe są zróżnicowane w poszczególnych formatach handlowych. Przekonują o tym sprzedawcy ze stoisk mięsnych, którzy wzięli udział w ankiecie zrealizowanej przez Hiper-Com Poland i Grupę Mobilną Qpony-Blix.

49% konsumentów przychodzi do sklepu z gazetką handlową i oczekuje mięsa w promocji. Według Marcina Lenkiewicza, wiceprezesa Grupy Mobilnej Qpony-Blix, jest to bardzo duży odsetek kupujących. Świadczy o ciągle sporej popularności tych materiałów reklamowych. Ekspert podkreśla, że sieci handlowe często bardzo mocno promują mięso na pierwszej stronie gazetki, co z pewnością ma duży wpływ na powyższe wyniki.

– Z kolei 38% klientów nie kupuje mięsa z gazetką w ręku. Oni mają dużą świadomość potrzeb w tym zakresie. Ich zakupy są od początku przemyślane, a co za tym idzie – bardzo konkretne. Z tego powodu w miejscu sprzedaży nie jest im potrzebna gazetka lub inne medium do podjęcia decyzji – mówi Hubert Majkowski, Country Manager Hiper-Com Poland.

Z badania wynika, że głównie po zakupy mięsne z gazetką przychodzą klienci dyskontów (81%) i hipermarketów (57%). Najrzadziej robią to osoby odwiedzające sieci convenience (17%) i supermarkety (34%). Jak podkreśla Andrzej Wierzchoń, Senior Manager Sales w TERRITORY Influence / TRND CEE, konsumenci z różnych przyczyn korzystają z poszczególnych formatów handlowych, które mają określoną charakterystykę. Przykładowo, ze sklepami wielkopowierzchniowymi związane są zakupy celowe, a nie spontaniczne.

– Analizując strukturę promocji w gazetkach, widzimy, że mięso jest najaktywniej reklamowane w dyskontach i w hipermarketach. Tam też jest najszerszy asortyment, co w efekcie przekłada się na największą sprzedaż tych produktów – dodaje Hubert Majkowski.

W trzy kwartały 2024 roku na rynku pojawiło się ponad 221 tys. nowych firm. 149 tys. wznowiło działalność

W trzech kwartałach 2024 r. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 221 tys. wniosków dotyczących zarejestrowania jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 4,6% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Z obserwacji sprzedawców wynika, że klienci ich stoisk najczęściej chcą kupować z gazetkowych promocji wołowinę (35%) i drób (34%), a następnie – wieprzowinę (29%). Na końcu znajdują się konina (1%) i baranina (2%). Jak wskazuje Marcin Lenkiewicz, te 2 ostatnie rodzaje mięsa są stosunkowo rzadko promowane. Jeżeli można je kupić taniej, to przeważnie w trakcie tygodni tematycznych. Grupa docelowa stopniowo się powiększa, ale wciąż pozostaje dość wąska. Część osób woli w tym przypadku dokonywać zakupów nie w sieciach handlowych, a u ulubionych rzeźników.

– Trzecie miejsce dla najczęściej spożywanego w promocji mięsa w Polsce jest odrobinę zaskakujące. Wydaje mi się, że aktualnie częściej reklamowany jest drób czy wołowina. Oba produkty mają atrakcyjniejsze mechanizmy promocyjne. Przekłada się to na większe zainteresowanie nimi w podanej kolejności – analizuje Hubert Majkowski.

Widać, że w dyskontach klienci najczęściej pytają o promocję wołowiny (45%), drobiu (31%) i wieprzowiny (21%). Według wiceprezesa Grupy Mobilnej Qpony-Blix, osoby korzystające z tego rodzaju sklepów są często określane jako price sensitive, czyli wyczulone na cenę. Szukają więc obniżek, również na mięso, które standardowo jest znacznie droższe.

Polacy złożyli prawie 62 tys. pozwów rozwodowych. Wzrost rdr. wynosi 1,5 proc. [Dane za I-III kwartał br.]

Rozwody znowu na plusie. W trzech kwartałach tego roku do sądów okręgowych w całej Polsce wpłynęło blisko 62 tys. pozwów rozwodowych. To o 1,5% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku, kiedy było ich prawie 61 tys.

– W hipermarketach najpopularniejsza w promocji jest wieprzowina – 42%, potem drób – 35%, następnie wołowina – 19%. Najprawdopodobniej ma to związek z największym spożyciem wieprzowiny przez Polaków. Ten format sklepów może pozwolić sobie na posiadanie większej ilości towarów. Dzięki temu sprzedaje najwięcej tego, co jest najbardziej popularne – informuje ekspert z Hiper-Com Poland.

Klienci supermarketów głównie stawiają na promocję wołowiny (47%), następnie – wieprzowiny (29%) i drobiu (23%). Z kolei w sieciach typu convienence wygrywa drób (47%), dalej plasuje się wołowina (31%), a następnie wieprzowina (22%). Jak zauważa Andrzej Wierzchoń, w tym ostatnim formacie jest bardzo ograniczony wybór mięs. Do niewielkich sklepów ludzie przychodzą np. po przekąski, papierosy czy doładowanie kart pre-paidowych, a nie szukają tam np. dobrej wołowiny.

– W sieciach typu convienence powierzchnia sprzedaży i możliwości przechowywania towarów są najmniejsze. Moim zdaniem, warunkuje to rodzaj sprzedawanego rodzaju mięsa. Konsumenci po większe zakupy udają się do dużych placówek, często z gotowym planem. Natomiast przy zakupach ad hoc lub bez konkretnego planu drób jest mięsem, z którego można zawsze coś przyrządzić. Dzięki czemu wydaje się najatrakcyjniejszym wyborem – dodaje Hubert Majkowski.

Badanie polegało na odpytaniu sprzedawców stoisk mięsnych w temacie preferencji ich klientów. Zostało ono zrealizowane na terenie 10 dużych miast, tj. Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Białegostoku, Poznania, Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Katowic i Krakowa oraz ich najbliższych okolic, w tym w 11 średnich i mniejszych ośrodkach miejskich. Ankieta została przeprowadzona w dniach 5-20 lutego br. w sieciach handlowych, tj. w 59 hipermarketach, 54 dyskontach, 51 supermarketach i 49 sklepach convenience.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry