×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

E-wydawcy są świadomi niechcianych reklam, lecz niechętnie reagują na potrzeby swoich odbiorców

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Jakub Szczepankowski, OptAd360.com. Fot. serwis agencyjny MondayNews™

W Polsce 35% użytkowników sieci ma zainstalowane oprogramowanie do blokowania reklam. W konsekwencji właściciele serwisów tracą na jednej trzeciej odsłon. Rozwiązaniem problemu jest dostosowanie treści komercyjnych do zachowań odbiorców, co umożliwia dostępna technologia.

Nachalne reklamy display’owe i automatycznie uruchamiane wideo doprowadziły do zwiększenia popularności programów typu AdBlock. Użytkownicy instalują je, ponieważ zostali przyzwyczajeni do tego, że po wejściu na strony internetowe spotykają się z niedopasowanymi do ich potrzeb treściami. Według raportu PageFair i Adobe, w Polsce 35% odbiorców blokuje komunikaty perswazyjne, co przekłada się na proporcjonalne do ilości użytkowników AdBlocków, straty przychodów właścicieli serwisów.

- Wydawcy internetowi tracą ponad jedną trzecią swoich odsłon, a przez to ich przychody reklamowe są mniejsze. Dzieje się tak, gdyż użytkownicy nie chcą widzieć nachalnych i wszechobecnych przekazów komercyjnych. Nie są zainteresowani również autoodtwarzanymi reklamami wideo. Instalując oprogramowanie chroniące ich przed niechcianymi komunikatami, mogą skupić się wyłącznie na temacie, który zachęcił ich do danego serwisu. Finalnie otrzymują poszukiwane treści, ale nic nie zyskują na tym sami wydawcy, mówi Jakub Szczepankowski z OptAd360.com.

Polacy odpuścili fast foody i pizzerie. Branża w wakacje zaliczyła dwucyfrowe spadki [ANALIZA]

Inflacja weszła do restauracji z szybkim jedzeniem i wypłoszyła klientów. Potwierdzają to wyniki badania. Od czerwca do końca sierpnia br. łącznie ww. restauracje straciły rdr. ponad 13% klientów i 14% wizyt.

Rezygnowanie z reklam przez właścicieli serwisów nie jest właściwym rozwiązaniem biznesowym. Przeważnie wiąże się to z obciążaniem kosztami odwiedzających witrynę, którzy muszą np. wykupić abonament. Dlatego e-wydawcy powinni przede wszystkim dopasowywać treści komercyjne do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także stosować oznaczenia pozwalające na łatwe zamykanie reklam i dbać o to, by nie były one nachalne, nie zawierały irytującego przekazu oraz by nie spowalniały ładowania stron internetowych. Wielkość, rodzaj i waga formatów reklamowych zgodnie ze standardami IAB to podstawa.

- Aby rozwiązać problem niechcianych reklam wydawcy powinni korzystać z najnowszych rozwiązań opartych na technologii programmatic. Pozwala ona dotrzeć z przekazem do odpowiedniego użytkownika we właściwym czasie. Bazuje na obserwacji zachowań internautów, w związku z czym wybór informacji dla danej grupy osób jest trafny. To dobra metoda dla reklamodawców, wydawców i odwiedzających serwis, którzy nie są zmuszani do oglądania niechcianych treści, podkreśla Jakub Szczepankowski.

Jak wyjaśnia ekspert z OptAd360.com, system programmatic polega przede wszystkim na rozpoznawaniu potrzeb i działań użytkowników danego serwisu. Jest to narzędzie służące do analizowania ich zachowań behawioralnych jak również obszarów zainteresowań. Konkretnie pozwala na badanie tego, jakie strony internetowe odwiedzają, czym się pasjonują i ostatecznie - w co klikają.

DANE Z CEIDG: Polacy mniej otwierają, ale za to więcej wznawiają firm. W gospodarce lekko coś drgnęło

Od stycznia do lipca br. do CEIDG wpłynęło 179,2 tys. wniosków dot. założenia JDG. I to jest spadek o 1,2% rdr. Do tego było ponad 110 tys. wznowień, czyli o 16,6% więcej niż rok wcześniej.

- Kampanie realizowane w modelu programmatic cieszą się dużo większą skutecznością, niż realizowane w modelu sprzedaży bezpośredniej. Potwierdza to współczynnik kliknięć w reklamę, tzw. CTR. Jest on kilkukrotnie, a czasami nawet kilkunastokrotnie wyższy, niż w tradycyjnym modelu bazującym głównie na przypuszczeniach o tym, jaki może być profil odwiedzającego serwis, na którym reklamodawca wykupił kampanię, a nie na zachowaniach behawioralnych użytkowników, zauważa ekspert.

Zdaniem Szczepankowskiego, polscy wydawcy są świadomi problemu związanego z niechcianymi reklamami, ale nie wykazują gotowości do zmiany sposobu działania, i przede wszystkim nie reagują na potrzeby odbiorców. Nie nadążają też za nowymi technologiami, które pozwalają unikać problemów związanych ze stratami finansowymi. Ograniczają się do pozyskiwania funduszy, które są im obiecywane w kampaniach starego typu. Tymczasem dzięki nowatorskim rozwiązaniom mogliby zarabiać i skutecznie realizować kampanie reklamodawców, gdyż ich komunikaty docierałby do osób, na jakich im zależy.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry