52% uczestników sondy wskazuje gazetkę promocyjną jako przydatne narzędzie do poszukiwania promocji. Konsumenci wyjaśniają, że korzystają z publikacji, gdy chcą wybrać dla siebie odpowiednie produkty w najbardziej przystępnych cenach. Takie działanie zdecydowanie ułatwia im podejmowanie decyzji zakupowych.
Respondenci deklarują też swoje zaufanie do gazetek, oparte na wielokrotnej, pozytywnej weryfikacji promocji w placówkach handlowych. Natomiast, 24% osób, czyli o ponad połowę mniej, twierdzi, że zbytnio nie ufa gazetkom i z tego powodu ich nie czyta. W wielu przypadkach wynika to z rozczarowania brakiem promowanych produktów w sklepach. Z kolei 17% konsumentów zapewnia, że nie ma czasu na przeglądanie tego typu publikacji. Najmniej liczna grupa, bo tylko 7% respondentów, nie posiada własnego zdania na temat gazetek promocyjnych lub ma obojętny stosunek do ich treści.

Obecnie zastrzeżonych jest ponad 6,5 mln numerów PESEL. Jak podkreślają eksperci, to mniej niż ok. 20 proc. dorosłych Polaków. Znaczna część społeczeństwa nadal nie ma wystarczającej wiedzy o istocie oraz skutkach prawnych takiego działania.

Fast foody zaczynają sezon letni na lekkim minusie. Jak informują eksperci, w tym roku walka o klienta skupi się głównie na promocjach i pogodzie. Znawcy rynku ostrzegają też, że tego typu lokale nie nadążają za sklepami convenience z usługami gastronomicznymi.
Sonda została przeprowadzona w ramach Programu AdRetail Inspirio wśród 100 losowo wybranych osób. W materiale prezentujemy wybrane wypowiedzi konsumentów.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.