Jak ocenia dr Maria Andrzej Faliński, jeden z członków Kapituły Programu AdRetail Inspirio, 52% zadeklarowanych użytkowników gazetek promocyjnych sieci handlowych to duży odsetek w naszym społeczeństwie. Ekspert rynku detalicznego podkreśla również, że stosunkowo niedługo mamy do czynienia z nowoczesnym rynkiem. Fakt, że większość konsumentów dokonuje świadomych wyborów zakupowych świadczy więc o dużym postępie.

Fast foody zaczynają sezon letni na lekkim minusie. Jak informują eksperci, w tym roku walka o klienta skupi się głównie na promocjach i pogodzie. Znawcy rynku ostrzegają też, że tego typu lokale nie nadążają za sklepami convenience z usługami gastronomicznymi.
Natomiast, Norbert Kowalski, przewodniczący Kapituły Programu AdRetail Inspirio, zwraca uwagę na to, że 24% Polaków wciąż nie ufa gazetkom. Jego zdaniem, winne są temu same sieci handlowe, które dotychczas sprzedawały promowane produkty w małych ilościach. Klienci po przeczytaniu gazetki tłumnie odwiedzali sklepy i nie mogli kupić wybranych produktów. Ten błąd zniechęcił wielu konsumentów do tego typu publikacji. Są też tacy, którzy nie czytają gazetek, bo nie mają na to czasu. Dotyczy to 17% osób. Ale dr Faliński uważa, że duża część z nich tak naprawdę nie ma nawyku poszerzania wiedzy. Jednak, jak podsumowuje Norbert Kowalski, od kilku lat zdecydowanie maleje odsetek Polaków, którzy nie mają własnego zdania na temat gazetek lub wykazują obojętny stosunek do ich treści. Obecnie stanowią oni 7%.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.