×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

Polacy są świadomymi konsumentami. Ale sieci handlowe muszą szybko wyciągnąć wnioski ze swoich błędów

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Dr Andrzej Maria Faliński, Ekspert rynku detalicznego. Fot. serwis agencyjny MondayNews™

Jak ocenia dr Maria Andrzej Faliński, jeden z członków Kapituły Programu AdRetail Inspirio, 52% zadeklarowanych użytkowników gazetek promocyjnych sieci handlowych to duży odsetek w naszym społeczeństwie. Ekspert rynku detalicznego podkreśla również, że stosunkowo niedługo mamy do czynienia z nowoczesnym rynkiem. Fakt, że większość konsumentów dokonuje świadomych wyborów zakupowych świadczy więc o dużym postępie.

W pół roku Polacy wysłali ponad 37 tys. donosów. Zdecydowana większość mija się z prawdą [DANE Z KAS]

W I połowie br. liczba tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS, wzrosła o ponad 4% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Mimo tego, że Polacy wysyłają do skarbówki tysiące donosów, tylko niewielki procent z tego się potwierdza.

Natomiast, Norbert Kowalski, przewodniczący Kapituły Programu AdRetail Inspirio, zwraca uwagę na to, że 24% Polaków wciąż nie ufa gazetkom. Jego zdaniem, winne są temu same sieci handlowe, które dotychczas sprzedawały promowane produkty w małych ilościach. Klienci po przeczytaniu gazetki tłumnie odwiedzali sklepy i nie mogli kupić wybranych produktów. Ten błąd zniechęcił wielu konsumentów do tego typu publikacji. Są też tacy, którzy nie czytają gazetek, bo nie mają na to czasu. Dotyczy to 17% osób. Ale dr Faliński uważa, że duża część z nich tak naprawdę nie ma nawyku poszerzania wiedzy. Jednak, jak podsumowuje Norbert Kowalski, od kilku lat zdecydowanie maleje odsetek Polaków, którzy nie mają własnego zdania na temat gazetek lub wykazują obojętny stosunek do ich treści. Obecnie stanowią oni 7%.

Miliardy złotych krążą na fikcyjnych fakturach. W pół roku fiskus ujawnił blisko 140 tys. takich dokumentów

W pół roku 2025 roku liczba wykrytych fikcyjnych faktur była o prawie 3% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wartość brutto wynikająca wyniosła ponad 4,1 mld złotych, a więc o przeszło 3% mniej niż rok wcześniej.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry