×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

Na rynku powstała druga największa grupa m-commerce. Konkurencja powinna się obawiać?

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Witryna internetowa serwisu Qpony.pl. Fot. serwis agencyjny MondayNews™

Poznański startup Qpony stał się nowym właścicielem popularnej zakupowej aplikacji Blix. Dziś grupa mobilna, zrzeszająca w swoim portfolio dwie aplikacje, liczy łącznie ponad milion miesięcznie aktywnych użytkowników, szukających informacji o tańszych produktach i usługach.

Po kilku miesiącach negocjacji Qpony, największa w Polsce aplikacja zniżkowa, przejęła Blixa – lidera aplikacji agregujących gazetki handlowe, zakupując 100 proc. udziałów. Tym samym na rynku m-commerce pojawi się silny gracz, który będzie dyktować warunki konkurencji.

Zakupem Blixa było zainteresowanych wiele firm, w tym duże spółki z sektora medialnego, sieci detaliczne oraz znane marki. Jest ona nie tylko najpopularniejszą aplikacją gazetkową, ale także charakteryzuje się bardzo szybkim wzrostem liczby użytkowników i bardzo pozytywną oceną aplikacji. Qpony i Blix są liderami w swoich kategoriach, co ma znaczenie dla przyszłości rynku. Obie aplikacje koncentrują się na zachowaniach okołozakupowych Polaków i dostarczaniu im kompleksowych informacji o ofertach handlowych. Ponadto bardzo szybko zwiększają udział w rynku, zdecydowanie wyprzedzając konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Fatalne dane ze sklepów. Dynamika wzrostu cen wciąż idzie w górę. Kolejny miesiąc z rzędu jest rdr. drożej

Wzrost cen codziennych zakupów przekroczył właśnie granicę 5 proc. rok do roku. Do tego widać, że już tylko jedna kategoria ze wszystkich obserwowanych nie zdrożała. I tym razem na podium drożyzny znalazły się warzywa, słodycze i desery, a także owoce.

- To dwie najważniejsze aplikacje m-commerce w Polsce, zaraz za aplikacjami Grupy Allegro. Razem mają ponad 1 mln miesięcznie aktywnych użytkowników. Są skierowane do odmiennych grup docelowych, co oznacza, że potencjalny rynek dla Grupy Qpony jest jeszcze większy. Blix doskonale wpisuje się w naszą strategię i ją uzupełnia. Ten zakup był dla nas naturalnym posunięciem – dzięki tej transakcji skonsolidowaliśmy wielką część rynku handlu mobilnego i jesteśmy pewni, że w ten sposób otworzyliśmy nowy rozdział w historii polskiego handlu, mówi Tomasz Jabłoński, prezes Qpony.pl Sp. z o.o.

W trzy kwartały 2024 roku na rynku pojawiło się ponad 221 tys. nowych firm. 149 tys. wznowiło działalność

W trzech kwartałach 2024 r. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 221 tys. wniosków dotyczących zarejestrowania jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 4,6% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Qpony zamierzają utrzymać oba produkty na rynku jako odrębne i samodzielne byty. Obie aplikacje, mimo pewnych podobieństw, oferują inny zestaw unikalnych korzyści swoim użytkownikom. Spółka zamierza utrzymać pozycję lidera wśród aplikacji gazetkowych, nieustannie pracować nad znaczącym poszerzeniem bazy użytkowników, aby zagwarantować Blixowi stabilną pozycję lidera przez długie lata.

W najbliższym czasie Qpony planują zintegrować aplikację Blix z własnym API i infrastrukturą, aby umożliwić klientom jak najpełniejsze korzystanie z potencjału obu produktów, przy jednoczesnym utrzymaniu ich autonomii od strony użytkownika. Jednocześnie jest to okazja do zrefaktoryzowania i częściowego przepisania aplikacji, co przyspieszy jej działanie i tym samym poprawi użytkowanie (UX, User Experience). Dlatego spółka skupi się na UX, wzroście aplikacji i analizie danych. Oba produkty wciąż mają przed sobą bardzo duży potencjał wzrostu. Po ich konsolidacji konkurentom będzie bardzo trudno rywalizować o rynek m-commerce.

Źródło: Qpony.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry