17 wrzesień 2019
 
Zapomniałeś hasła?  Kliknij tutaj
Zespół MondayNews, 01 marca 2016 | 05:17
Masz ciekawego newsa? Napisz do wydawcy

W przyszłości coraz więcej czynności będziemy rozpoczynali na jednym urządzeniu, a kontynuowali na innym

fot. serwis agencyjny MondayNews (Łukasz Zdrodowski, Mindshare Polska)

Multiscreening i shifting są coraz bardziej popularne w Polsce. Użytkownicy nowoczesnych technologii korzystają z wielu ekranów jednocześnie, w domu i w pracy. Jest to dla nich wygodne rozwiązanie, oszczędzające czas. Wymaga ono jednak zaplanowania spójnej komunikacji.

Funkcjonujemy w czasach, w której duża część komunikacji odbywa się za pośrednictwem różnego rodzaju narzędzi. Technologie, takie jak komputer, laptop, tablet czy smartfon, stały się codziennością. Według Łukasza Zdrodowskiego, Director, Business Development, Mindshare Polska ich użytkownicy w przypadku multiscreeningu obecnie najchętniej korzystają z telewizora i smartfona jednocześnie. W porównaniu z ubiegłym rokiem pod tym względem zaszła zmiana, ponieważ wtedy najczęściej używano telewizora i laptopa.

– Multiscreening to zjawisko współkorzystania w tym samym czasie z więcej niż jednego urządzenia w danym momencie. Według naszego badania dotyczy ono już około 70% użytkowników Internetu, którzy korzystając np. z telewizora używają jednocześnie swojego smartfona. Z kolei shifting jest pewnego rodzaju zaawansowaną wersją multiscreeningu. Rozpoczynamy dane działanie na jednym ekranie, a kontynuujemy je już na kolejnym, wyjaśnia Łukasz Zdrodowski.

Zarówno multiscreening, jak i shifting są najpopularniejsze wśród młodych ludzi. Dotyczą one głównie osób do 24 roku życia. Wychowując się w obecności wielu ekranów, przyzwyczajeni są oni do takiej formy funkcjonowania i traktują ją jako wygodne rozwiązanie, oszczędzające czas. Obie formy mogą również doskonale służyć podczas realizacji dużych kampanii reklamowych lub wesprzeć pracę osób odpowiedzialnych za przygotowanie treści. Ważne jest wtedy idealne zaprojektowanie komunikacji, która nawiązuje do tego, co pojawiło się na pierwszym ekranie. Uwaga użytkownika skupia się wówczas na komunikatach, które wyświetlają się na wszystkich ekranach znajdujących się w danym otoczeniu.

– W multiscreeningu użytkownik powinien otrzymywać spójną komunikację na poszczególnych ekranach. Shifting z kolei stanowi dość duże wyzwanie z punktu widzenia technologii. Należy zaprojektować jej proces w taki sposób, aby użytkownik jak najwygodniej mógł korzystać z poszczególnych ekranów, mówi ekspert domu mediowego Mindshare Polska.

Duże tempo, z jakim mamy do czynienia w pracy i mało prywatnego czasu sprawiają, że chcemy go oszczędzić jak najwięcej. Dlatego istotne jest takie zaprojektowanie procesów związanych z multicreeningiem i shfftingiem, aby nie wykonywać dodatkowych, zbędnych czynności. Użytkownik powinien móc mieć pewność, że przerywając jedno zadanie, będzie mógł do niego wrócić bez konieczności rozpoczynania go od nowa.

– Najpopularniejszymi czynnościami wykonywanymi w ramach shiftingu jest oglądanie treści video i robienie zakupów. W praktyce musimy się przygotować pod względem technologicznym w taki sposób, aby użytkownik mógł swobodnie powracać do filmów w tym momencie, w którym przerwał ich oglądanie lub mógł dokonać zakupu w Internecie bez konieczności ponownego wypełnienia formularza czy uzupełniania koszyka, uważa Łukasz Zdrodowski.

Dostęp do urządzeń mobilnych daje wiele możliwości i szansę wykonania wielu czynności w krótkim czasie. W dobie szybkiej komunikacji ma to duże znaczenie, szczególnie dla młodego pokolenia. W przyszłości będą oni świadkami jeszcze większych rewolucji, które będą od nich wymagały błyskawicznego przystosowania i odczytywania potrzebnej treści zwłaszcza w pracy.

Zdaniem Zdrodowskiego dynamika wzrostu liczby osób, które w przyszłości dołączy do multiscreeningu, najprawdopodobniej będzie wolniejsza. Natomiast samo zjawisko będzie się pogłębiać. Coraz więcej czynności będziemy rozpoczynali na jednym urządzeniu, a kontynuowali na innym. Największe wyzwanie stanowi jednak spójność komunikacji.

ZOBACZ TAKŻE

Używamy plików cookies by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.