17 wrzesień 2019
 
Zapomniałeś hasła?  Kliknij tutaj
Zespół MondayNews, 07 lipca 2016 | 06:03
Masz ciekawego newsa? Napisz do wydawcy

Polskie firmy powinny odważniej wchodzić w aplikacje mobilne. Mają też szanse na sukces na globalnym rynku

fot. serwis agencyjny MondayNews (Andrzej Jaszkiewicz, profesor Politechniki Poznańskiej)

W najbliższych latach nastąpi dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych. Istnieje wciąż wiele niewykorzystanych obszarów. Jest to szansa dla przedsiębiorców, którzy mogą odnieść sukces z nową aplikacją nie tylko w kraju, ale i za granicą. Jej stworzenie nie jest zbyt kosztowne.

Rynek aplikacji mobilnych nie jest jeszcze w pełni zagospodarowany. Wielu użytkowników nie korzysta dostatecznie ze smartfona lub nie robi tego aktywnie, skupiając się jedynie na wykonywaniu podstawowych czynności. Smartfon staje się jednak niemal podręcznym komputerem, zatem należy oczekiwać, że w ciągu najbliższych 2-3 lat nastąpi wzrost zainteresowania stosowaniem aplikacji mobilnych. Coraz więcej użytkowników będzie stawało się aktywnymi ich użytkownikami i tym samym Internetu mobilnego.

Zdaniem Jaszkiewicza, wśród wielu nowo powstających aplikacji będzie wiele kopii tych, które już istnieją na rynku. Polscy deweloperzy Polskie firmy nie zauważają korzyści ze stosowania aplikacji mobilnych. W to miejsce może wejść zagraniczna konkurencja będą wzorować się na popularnych aplikacjach międzynarodowych, ale z pewnością będą także proponowane rozwiązania lokalne, dostosowane do potrzeb naszego rynku. Niemniej jednak wciąż jest wiele obszarów do wykorzystania np. e-commerce. Wbrew pozorom jest wciąż niewiele aplikacji służących do dokonywania zakupów i właśnie ten obszar powinni wziąć pod uwagę przyszli twórcy. W kolejnych latach nastąpi rozwój streamingu, czyli przekazu video za pomocą smartfona. Takich obszarów rozwojowych do zagospodarowania jest jeszcze bardzo dużo.

– Aplikacje mobilne są pewnego rodzaju restartem na rynku serwisów on-line, dlatego że nie zawsze firmy je tworzące mają duże doświadczenie związane z Internetem, potrafią je dobrze opracować i wypromować. To jest duża szansa dla firm, które mogą stworzyć nowe, dobre aplikacje mobilne i na ich bazie może powstać bardzo udany biznes, uważa Andrzej Jaszkiewicz.

Według eksperta, polskie firmy potrafią tworzyć dobre aplikacje, w tym takie, które mogą zaistnieć na rynku międzynarodowym, np. gry mobilne. Stworzenie dobrej aplikacji mobilnej nie jest zbyt kosztowne, zatem jest to duża szansa dla polskich firm. W Polsce jest sporo bardzo dobrych programistów i deweloperów, a także coraz lepszych projektantów, dlatego nasze rodzime produkcje mogą także odnieść sukces za granicą.

– W wypadku aplikacji jest to znacznie prostsze, niż w przypadku serwisów internetowych, gdzie rynek jest już bardziej ustabilizowany i działają na nim mocni gracze. Wtedy jest znacznie trudniej zaistnieć. Autorowi aplikacji mobilnej łatwiej jest wejść na nowy rynek i zbudować nowy biznes, ocenia Jaszkiewicz.

Polscy przedsiębiorcy na rynku wciąż nie zauważają fenomenu i korzyści płynących ze stosowania aplikacji mobilnych. Najwyższy czas zmienić taką sytuację, w przeciwnym razie tę lukę zaczną wypełniać zagraniczne firmy. Aplikacje potrafią w wielu przypadkach generować większy ruch niż odpowiadające im strony internetowe.

ZOBACZ TAKŻE

Używamy plików cookies by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.