×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

Polskie firmy powinny odważniej wchodzić w aplikacje mobilne. Mają też szanse na sukces na globalnym rynku

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
fot. serwis agencyjny MondayNews (Andrzej Jaszkiewicz, profesor Politechniki Poznańskiej)

W najbliższych latach nastąpi dynamiczny rozwój rynku aplikacji mobilnych. Istnieje wciąż wiele niewykorzystanych obszarów. Jest to szansa dla przedsiębiorców, którzy mogą odnieść sukces z nową aplikacją nie tylko w kraju, ale i za granicą. Jej stworzenie nie jest zbyt kosztowne.

Rynek aplikacji mobilnych nie jest jeszcze w pełni zagospodarowany. Wielu użytkowników nie korzysta dostatecznie ze smartfona lub nie robi tego aktywnie, skupiając się jedynie na wykonywaniu podstawowych czynności. Smartfon staje się jednak niemal podręcznym komputerem, zatem należy oczekiwać, że w ciągu najbliższych 2-3 lat nastąpi wzrost zainteresowania stosowaniem aplikacji mobilnych. Coraz więcej użytkowników będzie stawało się aktywnymi ich użytkownikami i tym samym Internetu mobilnego.

Zdaniem Jaszkiewicza, wśród wielu nowo powstających aplikacji będzie wiele kopii tych, które już istnieją na rynku. Polscy deweloperzy Polskie firmy nie zauważają korzyści ze stosowania aplikacji mobilnych. W to miejsce może wejść zagraniczna konkurencja będą wzorować się na popularnych aplikacjach międzynarodowych, ale z pewnością będą także proponowane rozwiązania lokalne, dostosowane do potrzeb naszego rynku. Niemniej jednak wciąż jest wiele obszarów do wykorzystania np. e-commerce. Wbrew pozorom jest wciąż niewiele aplikacji służących do dokonywania zakupów i właśnie ten obszar powinni wziąć pod uwagę przyszli twórcy. W kolejnych latach nastąpi rozwój streamingu, czyli przekazu video za pomocą smartfona. Takich obszarów rozwojowych do zagospodarowania jest jeszcze bardzo dużo.

[ANALIZA] Kolejny miesiąc z rzędu spada dynamika wzrostu cen w sklepach. Jednak trend może się odwrócić

Dynamika wzrostu cen nadal spada. Obecnie w sklepach jest już tylko o ponad 2% drożej niż rok temu. W czołówce najszybciej drożejących kategorii są dodatki spożywcze, chemia gospodarcza, słodycze i desery, a także środki higieny osobistej.

- Aplikacje mobilne są pewnego rodzaju restartem na rynku serwisów on-line, dlatego że nie zawsze firmy je tworzące mają duże doświadczenie związane z Internetem, potrafią je dobrze opracować i wypromować. To jest duża szansa dla firm, które mogą stworzyć nowe, dobre aplikacje mobilne i na ich bazie może powstać bardzo udany biznes, uważa Andrzej Jaszkiewicz.

Według eksperta, polskie firmy potrafią tworzyć dobre aplikacje, w tym takie, które mogą zaistnieć na rynku międzynarodowym, np. gry mobilne. Stworzenie dobrej aplikacji mobilnej nie jest zbyt kosztowne, zatem jest to duża szansa dla polskich firm. W Polsce jest sporo bardzo dobrych programistów i deweloperów, a także coraz lepszych projektantów, dlatego nasze rodzime produkcje mogą także odnieść sukces za granicą.

[DANE MF] Podatnicy winni fiskusowi ponad 115 mld złotych. Widać też 2-proc. spadek rdr. w zaległościach

Według danych udostępnionych przez resort finansów, na koniec 2023 roku zaległości podatkowe przekroczyły 115 mld zł. Ponad 81% z ww. kwoty stanowi VAT. Najgorzej sprawa wygląda w województwie mazowieckim i śląskim.

- W wypadku aplikacji jest to znacznie prostsze, niż w przypadku serwisów internetowych, gdzie rynek jest już bardziej ustabilizowany i działają na nim mocni gracze. Wtedy jest znacznie trudniej zaistnieć. Autorowi aplikacji mobilnej łatwiej jest wejść na nowy rynek i zbudować nowy biznes, ocenia Jaszkiewicz.

Polscy przedsiębiorcy na rynku wciąż nie zauważają fenomenu i korzyści płynących ze stosowania aplikacji mobilnych. Najwyższy czas zmienić taką sytuację, w przeciwnym razie tę lukę zaczną wypełniać zagraniczne firmy. Aplikacje potrafią w wielu przypadkach generować większy ruch niż odpowiadające im strony internetowe.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry