×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

Gdzie przed majówką dokonać najtańszych zakupów na grilla? Na pewno nie w dyskontach

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
fot. serwis agencyjny MondayNews (Sebastian Starzyński, inistytut badawczy ABR SESTA)

Przed zbliżającą się majówką najtańsze produkty do grillowania można zakupić m.in. w polskich supermarketach. Największą popularnością cieszy się promocja mięs i wędlin, akcesoriów do grilla, przypraw i napojów gazowanych. Rośnie także zainteresowanie artykułami sezonowymi.

Z najnowszego badania instytutu badawczego ABR SESTA wynika, że najtańsze są sieci handlowe, które często mają najniższe ceny produktów, czyli Auchan (67,07 zł) i Kaufland (67,44 zł), ale także te sieci, które zazwyczaj znajdują się w drugiej połówce rankingów koszykowych tj. Polomarket (64,70 zł) i Mila (70,62 zł). Najdroższe produkty do grilla znajdują się w sieciach Alma (98,31 zł), Carrefour (93,10 zł), Carrefour Market (87,79 zł) i Lidl (84,65 zł).

- To świadczy o tym, że dla supermarketów jest to bardzo ważny sezon. Z kolei wśród dyskontów Biedronka rozpoczęła promocję grillową od poniedziałku, natomiast Lidl, który ma koszyk o 10% droższy nie planuje żadnej promocji grillowej przed majówką. W Almie, która jest supermarketem delikatesowym, są znacznie wyższe ceny zarówno produktów takich jak kiełbasa czy karkówka - co można uzasadnić wyższą jakością - jak i produktów markowych, mówi Sebastian Starzyński, prezes zarządu instytutu badawczego ABR SESTA.

Jak wskazują wyniki analizy, najtańszą karkówkę świeżą bez marynaty 1 kg pakowaną można kupić w Mili za 7,99 zł, a w Polmarket najtańszą kaszankę bez marynaty 1 kg pakowaną za 5,99 zł oraz udko z kurczaka bez marynaty 1 kg pakowane za 3,69 zł. Z kolei kiełbasa 1 kg pakowana znajduje się w najniższej cenie w Auchan (5,99 zł). Po piwo jasne Żywiec 5,6% 4x500 ml puszka najlepiej udać się do Lidla – cena wynosi jedynie 9,96 zł. Przed majówką zauważalny jest także wzmożony ruch w aplikacjach mobilnych, związany z kupnem produktów do grillowania. Ich użytkownicy częściej przeglądają gazetki promocyjne sieci handlowych oraz poszukują tanich cen poszczególnych artykułów spożywczych przydatnych w tym czasie.

Fiskus robi coraz mniej kontroli podatkowych. Spadek rok do roku jest aż 29-procentowy [DANE MF]

Według danych pochodzących z resortu finansów, w ub.r. wszczęto ponad 12 tys. kontroli podatkowych, czyli o prawie 29% mniej niż rok wcześniej. Blisko 98 proc. z nich kończy stwierdzeniem nieprawidłowości. Patrząc na zestawienia dotyczące 2023 roku, widzimy, że uszczuplenia wyniosły prawie 2 mld zł.

- Są to między innymi takie produkty jak grill albo grill elektryczny, piwo, napoje gazowane, ale także ogórki kiszone. Niezwykle popularne staje się powiadamianie o promocjach swoich znajomych z aplikacji poprzez media społecznościowe. akim hitem ostatnich dni jest mata piknikowa, dodaje Michał Pajdak, Business Development Director aplikacji Blix.

Dla supermarketów majówka jest znacznie ważniejszym sezonem niż dla pozostałych kanałów sprzedaży, gdyż posiadają one w ciągu roku mniej okazji do promowania swoich produktów w porównaniu z hipermarketami. Jest to zauważalne zwłaszcza w przypadku promocji piwa. Dla sieci typu convenience, czyli małych sklepów spożywczych, jest to mniej istotny sezon. Wynika to z faktu, że klienci, z myślą o majowym weekendzie, zaopatrują się w większych sklepach, natomiast w małych placówkach tylko uzupełniają zakupy.

- Majówka jest najważniejszym mikrosezonem grillowym obok Bożego Ciała i weekendu w połowie sierpnia. Sieci handlowe bardzo lubią wykorzystywać ten okres do promocji pewnych produktów, które mają w tym czasie największą sprzedaż. Przede wszystkim dotyczy to takich towarów jak karkówka, kiełbasa grillowa, przyprawy do grilla, akcesoria do grilla, a nawet musztardy i ketchupy, wyjaśnia Sebastian Starzyński.

Polacy coraz chętniej korzystają ze zwolnień lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych [DANE ZUS]

Polacy podupadają na zdrowiu psychicznym. Częściej chodzą do lekarzy po zwolnienia z tego tytułu. Dane Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie pozostawiają złudzeń. Ciężki stres i zaburzenia adaptacyjne stają się coraz większymi problemami społecznymi.

Zainteresowanie aplikacjami mobilnymi rośnie w bardzo szybkim tempie, praktycznie z miesiąca na miesiąc. Ich użytkownicy bardzo chętnie przeglądają wszelkiego rodzaju promocje związane z majówką. Szukając dobrej ceny, interesują się także najnowszymi trendami panującymi w modzie lub nowymi, sezonowymi produktami. Są one niezbędne zarówno wiosną, jak i latem, stąd następuje wzrost ich sprzedaży. Ruch w aplikacjach mobilnych w przeciwieństwie do świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, gdzie obserwujemy wzrost przed świętami równomiernie rozkłada na wszystkie dni majówki.

- Majowy weekend wiąże się także z okresem, kiedy zmieniamy swoją garderobę na lżejszą. Zaczynamy się zabezpieczać nie tylko przed słońcem, ale także przed kleszczami czy moskitami. Dlatego kupujemy właśnie tego typu artykuły sezonowe, podkreśla Michał Pajdak z Blix.

Badanie zostało wykonane przez agentów TakeTask na zlecenie instytutu badawczego ABR SESTA w dniach 23-24 kwietnia 2016 roku w 14 sieciach handlowych. Ich zadaniem było sprawdzenie cen 12 najczęściej promowanych produktów związanych z grillowaniem przed rozpoczęciem długiego, majowego weekendu.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry