×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera
Poniższy materiał jest nadesłaną informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

GfK Polonia wraz z Blixem będą badać wśród konsumentów efekt ROPO

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
Lider w obszarze wyświetlania gazetek i czołowa agencja badawcza nawiązały współpracę (Fot. serwis agencyjny MondayNews)

Lider rynkowy w obszarze wyświetlania gazetek i czołowa agencja badawcza nawiązały współpracę, aby lepiej poznać zachowania użytkowników mobilnych. Zbadają wpływ aplikacji na częstotliwość wizyt klientów w sklepach stacjonarnych. Określą skalę zjawiska polegającego na rozpoczynaniu procesu zakupowego online i kończeniu offline. Zdefiniują też różne profile konsumentów korzystających z ww. rozwiązania. Sprawdzą, jak długo mieszkańcy terenów o określonej podaży placówek handlowych przeglądają treści wyświetlane w aplikacjach. Weryfikacja hipotez pomoże w jeszcze lepszym dostosowaniu narzędzia do potrzeb samych użytkowników.

W opinii wielu marketerów, aplikacje agregujące promocje odgrywają główną rolę w przyciąganiu klientów do sklepów stacjonarnych. Ich siłą jest to, że w najbardziej dostępny i nowoczesny sposób przedstawiają konsumentom oferty handlowe. Użytkownicy doceniają to, że mają wszystkie gazetki w jednym miejscu i nie muszą poszukiwać informacji w różnych źródłach.

– O popularności tego typu rozwiązania świadczą konkretne liczby. Prawie 2 miliony użytkowników naszej aplikacji korzysta z niej średnio 30 razy miesięcznie. Odbywa się to właściwie codziennie i przekłada na ponad 50 milionów sesji w każdym miesiącu – mówi Tomasz Jabłoński, prezes firmy Qpony.pl, będącej właścicielem aplikacji Blix.

Jak wyjaśnia dr Krzysztof Łuczak z firmy technologicznej Proxi.cloud, dla rosnącego rynku mobilnego istotne jest sprawdzanie jego efektywności. Możliwość mierzenia wizyt w sklepach stacjonarnych dają smartfony, z którymi konsumenci udają się na zakupy. Po uzyskaniu zgody użytkownika na dostęp aplikacji do jego lokalizacji, w sposób anonimowy są zbierane informacje o odwiedzaniu placówek przez klienta. Tak powstają ogromne bazy danych.

Polacy chcą tańszych zakupów przed świętami. Większość oczekuje zaostrzonej walki pomiędzy dyskontami

Ponad 55% Polaków oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, żeby zrobić tańsze zakupy wielkanocne. Na zaostrzoną rywalizację najbardziej liczą rodacy w wieku 45-55 lat oraz 35-44 lat.

– Coraz częściej mówi się o tzw. efekcie ROPO, tj. Research Online Purchased Offline. Jest to rozpoczynanie procesu zakupowego w sieci i kończenie go w sklepach stacjonarnych. Wiele badań wskazuje na to, iż nawet kilkadziesiąt procent konsumentów działa w ten sposób. Oznacza to, że większość osób zapoznaje się z ofertami i lokalizacjami placówek jeszcze przed zakupami. W celu potwierdzenia występowania tego zjawiska rozpoczynamy współpracę z GfK Polonia – informuje prezes Jabłoński.

Głównym celem strategicznym podjętych działań będzie badanie skuteczności promocji gazetkowych i ich wpływu na zachowania klientów w świecie offline. O sukcesie publikacji może świadczyć m.in. wysoka częstotliwość wizyt użytkowników w placówkach. Badacze sprawdzą, jak często odwiedzane są sklepy stacjonarne, które dystrybuują określone gazetki. Analizowane będą też zwyczaje konsumentów związane z przeglądaniem tego typu publikacji.

– Zamierzamy wzbogacić swoją wiedzę nt. użytkowników mobilnych, którzy są coraz bardziej istotni dla wielu branż. Blix, jako lider rynkowy w obszarze wyświetlania gazetek reklamowych, dysponuje ogromną ilością danych, które chce szerzej analizować. I dlatego rozpoczynamy z nim współpracę – komentuje Przemysław Dwojak, Senior Director, Head of Sales Effectiveness & Consumer Insights w GfK Polonia.

[ANALIZA] Polacy w końcu odczują ulgę przed świętami. W sklepach zapowiada się wyjątkowa stabilność cen

Eksperci twierdzą, że przed świętami znaczących podwyżek w sklepach nie będzie. Szacują też, że ceny detaliczne pójdą w górę zaledwie o około 3% rdr. To byłby dużo mniejszy wzrost niż odnotowany rok temu.

Perspektywy eksploracji danych są bardzo szerokie. Analitycy sprawdzą m.in. to jak gęstość zaludnienia, podaż placówek handlowych oraz wiek, zamożność konsumentów, a także odległości do sklepów łączą się ze sposobami korzystania z aplikacji.

– Po zestawieniu danych GfK oraz Blixa zdefiniujemy różne profile użytkowników i ich zachowania. Dowiemy się np. tego, jak długo przeglądają gazetki mieszkańcy terenów charakteryzujących się  określoną podażą sklepów i zamożnością konsumentów oraz jakie inne czynniki wpływają na zachowania użytkowników. To dla obu firm spore przedsięwzięcie. W trakcie badań będziemy testowali rozmaite hipotezy i opracujemy rekomendacje, cenne z punktu widzenia rozwoju aplikacji – zapowiada Przemysław Dwojak.

Na tej współpracy mają skorzystać również sami użytkownicy. Po uzyskaniu nowych wniosków zarządca aplikacji będzie wprowadzał innowacje, które jeszcze lepiej będą odpowiadały ich potrzebom. To z kolei przyciągnie do Blixa nowe osoby zainteresowane przeglądaniem gazetek.

Źródło: GfK Polonia, Qpony.pl, Blix, Proxi.cloud

Powyższy materiał jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść. Materiały zamieszczane w sekcji CENTRUM PRASOWE są samodzielnie opracowywane przez osoby i/lub podmioty trzecie. Materiały te mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez dziennikarzy/media.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry