×
Biznes i gospodarka separator
Budownictwo Energetyka Handel Infrastruktura Motoryzacja Nieruchomość Przemysł Rolnictwo Telekomunikacja Transport Turystyka Ubezpieczenia
Bankowość i finanse separator
Banki Fundusze Giełda Inwestycje Kredyty Lokaty Waluty
Nowe technologie separator
Audio-Wideo Fotografia Internet Komputery Oprogramowanie Telefony
Społeczeństwo separator
Konsument Podatki Praca i kariera Prawo Problemy społeczne Samorząd
Edukacja separator
Dziecko Nauka Szkolnictwo
Media separator
Internet Public Relations Reklama i marketing Telewizja, radio, prasa
Zdrowie i uroda separator
Choroby Kosmetyki Leczenie Leki i preparaty Medycyna Porady lekarza Profilaktyka Żywienie
Kultura separator
Film Literatura Muzyka Sztuka Teatr
Lifestyle separator
Dom i ogród Gwiazdy Kulinaria Moda Podróże Styl życia Wnętrza Zakupy
Opinie i komentarze separator
Bankowość Finanse Gospodarka Handel Marketing Materiał eksperta Nowe Technologie Podatki Praca i kariera

Branża logistyczna musi się zmienić, bo postępujący outsourcing usług jest zjawiskiem nieodwracalnym

Udostępnij na Facebook'uPolecamy Udostępnij na Twitter'zeTweetnij Udostępnij na LinkedIn'ie Udostępnij
fot. serwis agencyjny MondayNews (Dariusz Kierski, dyrektor logistyki Grupy Muszkieterów w Polsce)

Coraz bardziej rozwija się outsourcing usług logistycznych. Firmy mają świadomość, że korzystając z pomocy profesjonalistów, mogą wyprzedzić konkurencję. Oferują oni bowiem najnowsze rozwiązania technologiczne, dzięki czemu gwarantują wysoką jakość samego procesu dostaw.

Obecnie na rynku usług logistycznych działa bardzo dużo operatorów logistycznych, którzy mają doświadczenie również w innych krajach Europy i stosują zaawansowaną technologię. Warto zapoznać się z ich praktyką i zastanowić się, z jakich nowych sprawdzonych pomysłów skorzystać, aby zoptymalizować łańcuch dostaw. Łańcuch logistyczny to cała gama procesów i jeżeli firmy znajdą najlepsze i najbardziej optymalne rozwiązanie w tym obszarze, to wpłynie to pozytywnie na końcowy efekt. Konsument oczekuje, że otrzyma towar na czas, w dobrej cenie i jakości.

- Musimy być cały czas czujni i aktywni w poszukiwaniu nowych rozwiązań, ponieważ, jeżeli się zamkniemy w dotychczas stosowanych przez nas metodach, to nie mamy szansy na ich porównanie. Outsourcing umożliwia nam zapoznanie się z praktyką innych firm, które specjalizują się w danej dziedzinie i mogą nam one dostarczyć wiele bardzo ciekawych pomysłów, mówi Dariusz Kierski, dyrektor logistyki Grupy Muszkieterów w Polsce.

[ANALIZA] Kolejny miesiąc z rzędu spada dynamika wzrostu cen w sklepach. Jednak trend może się odwrócić

Dynamika wzrostu cen nadal spada. Obecnie w sklepach jest już tylko o ponad 2% drożej niż rok temu. W czołówce najszybciej drożejących kategorii są dodatki spożywcze, chemia gospodarcza, słodycze i desery, a także środki higieny osobistej.

Klienci oczekują, że koszty całego procesu logistycznego będą niskie przy zachowaniu wysokiej jakości. To przede wszystkim cena dyktuje ostateczne podjęcie decyzji o wyborze firmy outsourcingowej. Badania przeprowadzone w listopadzie 2015 roku przez firmę Appgration i klaster eCommerce Connections oraz wydawnictwo „Nowoczesny Magazyn” zdecydowanie wskazują, że oczekiwania konsumentów najbardziej wiążą się z tym właśnie aspektem.

- Ze wstępnych wyników płyną wnioski, że konsumenci koncentrują się na cenie, czyli że outsourcing musi być tani. Musi być przynajmniej tej samej jakości co proces, który wcześniej miał miejsce w przedsiębiorstwie. Ponadto outsourcing powinna przeprowadzać firma, która posiada dobrą reputację, jest znana lub na tyle przekonująco wpłynęła na kupującego podczas procesu sprzedażowego, że została wybrana, mówi Michał Pajdak, CEO Appgration.

Klient może uzyskać wiele korzyści z outsourcingu usług logistycznych zarówno pod względem ceny, jakości, terminowości, jak i kompletności dostaw. Zlecając tego typu operacje ekspertom na rynku logistycznym mogą oni się spodziewać lepszych rezultatów, niż w przypadku, gdyby wykonywali je sami w obszarze, w którym często nie mają dużego doświadczenia czy wiedzy.

W 2023 roku kwota wstrzymanych zasiłków chorobowych poszła w górę o ponad 33 proc. r/r

Jak wynika z danych ZUS-u, w ub.r. przeprowadzono o ponad 7% więcej kontroli osób posiadających zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy niż w 2022 r. Z kolei o przeszło 21% wzrosła rdr. liczba wydanych zaświadczeń o skróceniu zasiłku chorobowego.

- Przewiduję, że w ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi dosyć silna polaryzacja usług outsourcingu. Część z nich podąży w kierunku typowej komodytyzacji, gdzie będzie się liczyła cena. Będą tutaj bardzo szeroko wykorzystane różnego rodzaju platformy zakupowe, internetowe, spedycyjne. I to będzie dotyczyło także operacji transportowych czy magazynowych. Powstaną nowe modele biznesowe, nastawione na współpracę między klientem a dostawcą, w ramach łańcucha dostaw, dodaje Piotr Polak, Chartered Insititution of Cooperation.

Wymagania klientów wciąż rosną. Jednocześnie muszą zaufać doświadczeniu firm outsourcingowych, które powinny dostosować się do ich potrzeb. Powierzenie usług logistycznych specjalistom, firmom zewnętrznym, które w danym obszarze (np. transportu, magazynowania, konsolidacji przesyłek) osiągają już bardzo dobre wskaźniki, przyniesie duże korzyści dla klienta, który korzysta z outsourcingu.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych Użytkowników serwisu, tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawnione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

NAJNOWSZE NEWSY

Przewiń do góry