Autor: Redakcja, 29 sierpnia 2015 | 18:56

Potęga krótkiej wiadomości

Potęga krótkiej wiadomości

  Aby pobrać materiał musisz być zalogowany.

Przepraszamy, ale ten materiał nie posiada pliku do udostępnienia.

 

SMS i MMS należą do skutecznych, ale wciąż jeszcze mało wykorzystywanych narzędzi w działaniach marketingowych i PR. Za ich pomocą można poinformować potencjalnych odbiorców o nowym produkcie lub przypomnieć o zaległych płatnościach. Wystarczy zastosować odpowiednią aplikację.

Wysyłanie wiadomości z firmowego telefonu komórkowego jest kosztowne i czasochłonne. Duże przedsiębiorstwa (w szczególności, jeśli same dostarczają rozwiązania telekomunikacyjne) korzystają z platform, które automatycznie wysyłają wiadomości. Rozwiązanie takie jest przydatne również w niewielkich firmach. Nie muszą one korzystać z tych samych systemów wysyłki, co rynkowi giganci.

Wysyłanie SMS-ów czy MMS-ów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) przeważnie ogranicza się do okazjonalnych kampanii. Kupowanie potrzebnego oprogramowania jest dla większości z nich niepotrzebną inwestycją. Lepszym rozwiązaniem jest znalezienie operatora, który udostępni swoją platformę. Wówczas zapłacimy jedynie za faktycznie wysłane SMS i MMS. – Budowanie własnej, nawet najprostszej, infrastruktury do wysyłki SMS nie jest obecnie opłacalnym pomysłem. Znacznie tańsze jest skorzystanie z firmy, która oferuje wysyłkę wiadomości za pomocą stron internetowych. Zdejmują one z użytkownika koszty wejścia oraz wszystkie techniczne aspekty i pozwalają się skupić na  biznesowym wykorzystaniu tego kanału komunikacji – mówi Grzegorz Siehień, ekspert ds. telekomunikacyjnych z firmy Limtel.

Faktyczne wydatki na system wysyłania wiadomości nie powinny przekraczać 100 zł netto za 1000 SMS-ów, które dotarły do właściwych adresatów. Większość dostawców platform ujednolica koszty wysyłki do wszystkich sieci telefonów komórkowych w kraju.

Znacznie bardziej kosztowne jest przygotowanie kampanii opartej na wiadomościach graficznych. Przy 1000 MMS-ów należy liczyć się z kosztami od 500 zł do 700 zł netto. W małych przedsiębiorstwach częste korzystanie z tej formy kontaktu może nadwyrężyć budżet. Klienci odbierają jednak wysłanie im informacji graficznej jako miły gest ze strony firmy. Najlepsze wyniki daje korzystanie z kampanii SMS-owych w szczególnych okolicznościach (np. zupełnie nowy produkt, urodziny firmy itd.).

W obu wypadkach przygotowanie wysyłki nie powinno zajmować więcej niż 5 minut. Nadawca jedynie załącza bazę telefonów z prostego pliku tekstowego i określa istotne parametry wysyłki. Do tych ostatnich może należeć precyzyjne określenie dni i godzin, w jakich wiadomości będą wysyłane do adresatów. Pozwoli to wybrać np. wysyłkę w godzinach pracy lub konkretnego dnia tygodnia. Dzięki temu pracownik, który wysyła np. życzenia świąteczne do stałych klientów, może zaplanować kampanię kilka dni wcześniej.

Rozwiązanie daje pewność, że adresat dostanie przygotowaną dla niego informację w ściśle określonym czasie. Jest ono znacznie tańsze niż wysyłanie SMM-ów i MMS-ów bezpośrednio z telefonu komórkowego, a przede wszystkim wygodniejsze i szybsze. Sprawdza się ono również w sytuacji, gdy wiadomość jest jednostronna. W przypadku, gdyby konieczne okazało się udostępnienie klientom kontaktu zwrotnego za pomocą SMS-ów, należy skorzystać z możliwości stworzenia wirtualnego numeru. Klienci często w pierwszym odruchu chcą odpisać na wysłaną im wiadomość. Umożliwienie im tego jest kolejnym krokiem w budowaniu ich zaufania wobec firmy. Dlatego coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na skorzystanie z platformy, która zapisze wysłane na nią SMS-y i pozwoli odczytać je na ekranie komputera.

W ten sposób można w pełni wykorzystać możliwości marketingowe, jakie dają nam SMS i MMS. Zamiast żmudnie wybierać kontakty z listy, przedsiębiorca może oszczędzić czas oraz środki, automatyzując kampanie wysyłkowe.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Share on LinkedIn0

Wszelkie prawa zastrzeżone. Materiał chroniony jest przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych. Materiał może być wykorzystany (w tym dalej publicznie udostępniany) wyłącznie przez zarejestrowanych użytkowników serwisu tj. dziennikarzy/media. Jakiekolwiek wykorzystywanie przez nieuprawione osoby (poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami) jest zabronione.

Tagi

Menu